انجمن موسیقی ایران
https://nay.ir

تأسیس «مرکز تخصصی آموزش موسیقی کلاسیک» در ایران

مدیرعامل انجمن موسیقی ایران اعلام کرد با توجه به شرایط و آمادگی همکاری و مشارکت دانشگاه گراتس اتریش موضوع تأسیس «مرکز تخصصی آموزش موسیقی کلاسیک» پیشنهاد شد و در حال مذاکراتی با این دانشگاه هستیم.

به گزارش روابط عمومی انجمن موسیقی ایران، بهرام جمالی مدیرعامل انجمن موسیقی ایران، در مورد یکی از مهم‌ترین رویکردها در انجمن موسیقی گفت: بحث اصلی ما در انجمن موسیقی شناخت آسیب‌ها و نیازمندی‌ها و تلاش برای پویایی و برخورداری از موسیقی اصیل است، اینکه در حوزه‌ی موسیقی چه بحث‌های مدیریتی باید اتفاق بیفتد تا بتوان ضمن شناسایی مسائل مرتبط با حوزه‌ی موسیقی،براساس آن برنامه و راه‌کارهای اجرایی پیش‌بینی کرد .

وی ضمن اشاره به عمده‌ی وظایف انجمن موسیقی،همچون تأمین زیرساخت لازم در جهت ماندگاری گونه های مختلف موسیقی، پشتیبانی و حمایت از نسل جوان موسیقی ، الگو و نمونه­سازی با آفرینش آثار موسیقایی برجسته و جدی در عرصه موسیقی کشور در مورد انگیزه‌ی خود از سفر به کشور اتریش گفت: کلیه‌ی امور مربوط به رخدادهای گونه‌های مختلف موسیقی اعم از  سیاست‌گذاری، برنامه‌ریزی، امور اجرایی و همچنین توجه جدی به مسائل موسیقی کشور البته با تأکید بر موسیقی‌های هویتی از جمله وظایف مهم انجمن است .

همچنین جمالی در ادامه گفت: از سال گذشته با دانشگاه گراتس وارد مذاکره شدیم تا مرکزی در ایران به نام «مرکز تخصصی آموزش موسیقی کلاسیک» با مشارکت و حمایت دانشگاه گراتس و تحت لیسانس آن دانشگاه تأسیس کنیم. در حقیقت اساتید و سیستم آموزشی را آنها تأمین کنند و انجمن موسیقی ایران هم بحث هماهنگی‌ها و مسائل داخلی را انجام دهد. این اتفاق یکی از راه‌کارهایی است که می‌تواند به دانشگاه‌ها، هنرستان‌ها، ارکسترها و کسانی که به صورت آزاد در حوزه‌ی موسیقی کلاسیک کار می‌کنند ارائه خدمات نماید. امیدوار هستیم بتوانیم امسال این مرکز را رسماً افتتاح کنیم.

مدیرعامل انجمن موسیقی ایران در مورد اهمیت پرداختن به مقوله‌ی موسیقی کلاسیک در ایران گفت: یکی از موضوعات جدی ما بحث موسیقی کلاسیک در ایران است که سابقه‌ی صد ساله دارد. دانشگاه هنر، دانشگاه تهران، مراکز علمی‌ـ‌کاربردی، هنرستان‌های موسیقی و ارکسترهای موسیقی، همه درگیر مسئله‌ی موسیقی کلاسیک هستند.ساماندهی مسئله‌ی آموزش و بالابردن سطح کیفی نوازندگی، آهنگسازی، رهبری ارکستر، و خوانندگی‌ چهار مقوله‌ی حوزه‌ی موسیقی کلاسیک هستند که نیازمند یک برنامه‌ی منظم و جدی است.