انجمن موسیقی ایران
https://nay.ir

بزرگداشت استاد هوشنگ ظریف برگزار شد

مراسم بزرگداشت استاد هوشنگ ظریف با حضور جمع کثیری از هنردوستان و شاگردان استاد و اهالی موسیقی جمعه‌شب ۴ اسفندماه در فرهنگسرای ارسباران برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی انجمن موسیقی ایران، در ابتدای برنامه کلیپی از استاد هوشنگ ظریف پخش شد و بعد از آن گروه موسیقی دختران هنرستان موسیقی به سرپرستی گلنوش صالحی روی صحنه آمدند و قطعه “دختر ژولیده” اثر استاد علینقی خان وزیری را اجرا کردند.

خوشا به حال همه آنهایی که هنرمندشان هوشنگ ظریف است

 بعد از این اجرا، حمید متبسم که در خارج از کشور به سر می‌برد، در کلیپی گفت: استاد ظریف حدود ۴۱ سال پیش مرا به شاگردی خود قبول کردید و از همه زودتر به هنرستان می‌آمدید و دیرتر از همه می‌رفتید تماماً آن روزهای طلایی را یاد دارم، باز امیدوارم که به آن دوران برگردیم و خوشا به حال همه آنهایی که هنرمندشان هوشنگ ظریف است و همچنین استادشان مثل من هوشنگ ظریف است.

بعد از پخش این کلیپ امیرحسین رضا نوازنده ساز تار و از شاگردان خلف هوشنگ ظریف و سعید رودباری به روی صحنه و قطعه زیبایی را برای حضار اجرا کردند.

 و بعد پیام رحمت اله بدیعی و شهرام ناظری که برای مراسم بزرگداشت هوشنگ ظریف گفته بودند قرائت شد.

و بعد از این پیام‌ها کلیپی از اجراهای مختلف استاد هوشنگ ظریف پخش شد و سپس سامان احتشامی و بابک شهرکی به روی صحنه آمدند.

بعد از این اجرا پیام واحد موسیقی ارسباران به مناسبت بزرگداشت استاد هوشنگ ظریف قرائت شد.

سپس فرهاد فخرالدینی با تشویق حضار روی صحنه آمد رو به همسر استاد ظریف گفت: واقعاً جای هوشنگ ظریف خالی است، واقعاً زود گذشت، من با ظریف حدود ۵۰ سال دوستی دارم و آن زمان چه در هنرستان و حتی در رادیو ما حداقل روزی یک‌بار همدیگر را ملاقات می‌کردیم و از مصاحبت با یکدیگر خوشحال می‌گشتیم.

باید به‌حق قدر اساتیدی مثل هوشنگ ظریف را دانست

بعد از صحبت‌های فرهاد فخرالدینی حسین علیزاده که از شاگردان استاد ظریف است به روی صحنه آمد.

علیزاده در سخنانش گفت وقتی آمدم گفتم امروز روز شادی است، وقتی‌ که از بیرون به اینجا می‌آمدم وقتی‌که حضور مردم را دیدم بسیار خوشحال شدم البته کوچکی جا دلیل بر کوچکی مراسم نیست حتی اگر در یک سال بزرگ‌تر هم بود همین مشکل وجود داشت و این به ویژگی‌ هوشنگ ظریف برمی‌گردد و باید به‌حق قدر اساتیدی مثل هوشنگ ظریف را دانست.

بعد از سخنان حسین علیزاده پیام تشکر هوشنگ ظریف خوانده شد که در این پیام از همه تشکر کرده بود.

بعد از پخش پیام ظریف، سعید ثابت و محمد اسماعیلی از یاران قدیمی هوشنگ ظریف به روی صحنه آمدند و به اجرا دو نوازی پرداختند.

بعد از این دو نوازی سعید ثابت پشت تریبون قرار گرفت و گفت: هوشنگ ظریف بیخودی هوشنگ ظریف نشد یکی ویژگی اخلاقی است و دیگری تبحری داشت و بسیار تحت تأثیر جلیل شهناز و مخصوصاً فرهنگ شریف بود و بیشتر نوازنده بود ولی آهنگ کم داشت ولی در نوازندگی بسیار منحصربه‌فرد بود.

پایان‌بخش برنامه تجلیل از استاد هوشنگ ظریف بود و پروین صالح همسر استاد ظریف به نیابت از هوشنگ ظریف به روی صحنه آمد که برای این تجلیل فرهاد فخرالدینی، افلیا پرتو، عباس خوشدل، اسماعیل تهرانی، حسین علیزاده، مجید درخشانی، محمد اسماعیلی، سعید ثابت، هوشنگ کامکار، پشنگ کامکار، دکتر حسین سلمانی (شهردار منطقه ۳ و مدیر فرهنگسرای ارسباران)، ناصر ایزدی (نماینده موسسه رادنو اندیش)، میلاد کیایی و دکتر حق دار کیوان ساکت به روی صحنه آمدند و از مقام استادی هوشنگ ظریف تجلیل کردند.