انجمن موسیقی ایران
https://nay.ir

برگزاری دومین نشست آیین آواز در زنجان

در چهارمین سال عمر سلسله نشست‌های تخصصی آموزشی «آیین آواز»، این هفته چنین نشستی هم در شهر زنجان برگزار می‌شود.

به گزارش نای، به گفته کیارش میرمحمدرضایی (رئیس انجمن موسیقی استان زنجان) که برگزاری و حمایت از نشست آیین آواز این منطقه را بر عهده دارد، دومین آیین آواز زنجان ساعت ۱۶ پنجشنبه ۲۱ آذر در فرهنگسرای امام خمینی این شهر پذیرای علاقمندان خواهد بود. استادان و هنرمندانی همچون قاسم رفعتی، میلاد کیایی و علی شیرازی در آیین آواز زنجان حضور خواهند یافت.

این آهنگساز و مدرس هنرستان موسیقی استان زنجان افزود: «در این برنامه به جز پرداختن به موضوع ویژگی‌های صدای خوب در آواز ایرانی، آوازخوانان زنجان از جمله جاوید عباسی‌فلاح، میثم علیگو، سعید صفری، احمد میرزایی و دو تن دیگر در صورت قطعی شدن اجرای آنها  همراه با گروه‌های مختلف موسیقی به اجرای برنامه خواهند پرداخت. از دیگر بخش‌های این نشست همچنین اجرای یک آواز موغام آذری است».

میرمحمدرضایی یادآور شد: «در بخش مبحث فنی و تخصصی نیز علی شیرازی خواننده، آوازپژوه و بنیادگذار آیین آواز و شب آواز ایرانی به همراه  وحیدرضا بیات، مدرس  نوازنده تار و خواننده اپرای موسیقی کلاسیک با کارشناسی جاوید عباسی‌فلاح، ویژگی‌های صدای خوب در آواز ایرانی را بررسی خواهند کرد».

سلسله نشست‌های آیین آواز از چهار سال پیش ابتدا توسط کانون موسیقی ارسباران در فرهنگسرای ارسباران تهران با هدف رونق بخشیدن به موسیقی آواز ابداع و راه‌اندازی شد و حالا در برخی شهرستان‌ها نیز شاهد چنین برنامه‌هایی هستیم. ورود به نشست آیین آواز زنجان برای دوستداران موسیقی و هنر ملی آواز، آزاد و رایگان خواهد بود.