انجمن موسیقی ایران
https://nay.ir

برگزاری تورهای استانی ارکستر سمفونیک و ارکستر ملی

طرح ملی اجراهای استانی ارکسترهای ملی و سمفونیک تهران به همت بنیاد رودکی آغاز می‌شود.

به گزارش روابط عمومی انجمن موسیقی ایران، علی‌اکبر صفی‌پور، مدیرعامل بنیاد رودکی، ضمن اعلام این خبر افزود: یکی از برنامه‌های دولت تدبیر و امید در حوزه‌ی موسیقی احیای ارکسترهای ملی و سمفونیک به عنوان نماد موسیقی فاخر بوده است.

وی در ادامه با بیان اینکه این هدف هم اکنون در تهران به ثمر نشسته تصریح کرد: خوشبختانه از چند ماه پیش علاقه‌مندان موسیقی فاخر در تهران شاهد اجراهای موفق ارکستر سمفونیک و ملی به شکل جداگانه و یا با مشارکت ارکسترهای بین‌المللی بوده‌اند که از جمله آنها می‌توان به اجرای ارکستر فستیوال پوچینی ایتالیا و ارکستر سمفونیک تهران و همچنین اجرای ارکستر ملی با خوانندگی علیرضا افتخاری در سی و دومین جشنواره موسیقی فجر اشاره کرد.

مدیرعامل بنیاد رودکی درباره برنامه‌های دیگر بنیاد برای ارکسترهای ملی و سمفونیک تصریح کرد: در ادامه سیاست‌های ارکسترها، یکی از اهداف بنیاد رودکی که وزیر محترم فرهنگ و ارشاد اسلامی هم به آن تاکید ویژه داشته‌اند توسعه فعالیت‌های هنری و ایجاد فرصت مناسب برای علاقه‌مندان به موسیقی در سایر استان‌ها برای بهره‌گیری از این هنر است. به همین منظور بنیاد رودکی تور اجرای استانی این ارکسترها را در دستور کار خود قرار داده است.

وی درباره جزییات این تور تشریح کرد: در همین راستا، ارکستر سمفونیک تهران به رهبری شهرداد روحانی ۵ اجرا در استان‌های بوشهر و خوزستان روی صحنه می‌برد تا علاقه‌مندان به موسیقی فاخر فرصت استفاده از این موقعیت کم‌نظیر را پیدا کنند.

صفی‌پور در پایان از مدیران کل فرهنگ و ارشاد و کلیه‌ی مدیران استانی بوشهر و خوزستان که در اجرای هرچه بهتر این برنامه‌ها مساعدت نمودند، تشکر ویژه کرد.

گفتنی است ارکستر سمفونیک تهران در اولین اجرای خود در تاریخ دهم بهمن ۹۵ در شهر عسلویه روی صحنه می‌رود و به ترتیب در تاریخ‌های یازدهم و دوازدهم بهمن ۹۵ در شهر بوشهر، سیزدهم بهمن ۹۵ در شهر اهواز و در آخرین روز از اجرا چهاردهم بهمن ۹۵ در منطقه آزاد اروند به اجرای برنامه می‌پردازد.