انجمن موسیقی ایران
https://nay.ir

برگزاری برنامۀ «هزارصدا» در ارسباران

ساعت ۱۵ روز جمعه ۱۲ آبان، برنامۀ موسیقایی «هزارصدا» در بخش موسیقی اصیل ایرانی، با گرامیداشت ایام ماه صفر و چهلمین روز درگذشت استاد نادر گلچین برگزار می‌شود.

به گزارش روابط عمومی انجمن موسیقی ایران، در این برنامه استاد کامبیز روشن‌روان به عنوان کارشناس بخش آهنگسازی و نوازندگی، سالارعقیلی به عنوان کارشناس بخش آواز، و اهورا ایمان به عنوان کارشناس شعر و ترانه در صندلی داوری خواهند نشست و آثار گروه‌های شرکت‌کننده را بررسی و در پایان گروه برگزیده را معرفی خواهند کرد.

روشن‌روان قرار بود در برنامۀ قبل به عنوان داور مهمان هزارصدا باشد که به علت بروز مشکلاتی میسر نشده بود و این جمعه، برای اولین بار در این برنامه حضور خواهد داشت. همچنین سالار عقیلی در تیرماه سال گذشته در کنار کیوان ساکت و زنده‌یاد افشین یداللهی در هزارصدا حضور پیدا کرده بود. اهورا ایمان نیز در چهارسال برگزاری برنامه هزارصدا، چند بار داور یا خواننده مهمان هزارصدا بوده و با روال برگزاری و نقدهای این برنامه آشنایی دارد.

همچنین در این برنامه، خوانندۀ نام‌آشنای موسیقی ایرانی، بامداد فلاحتی، به مناسبت چهلمین روز درگذشت استاد نادر گلچین قطعه‌ای از ایشان را اجرا خواهد کرد. سیاوش اسماعیلى، نوازندۀ عود و سه‌تار و مهدى نظام‌دوست، نوازندۀ کوزه و دف او را در این اجرا همراهی خواهند کرد. فلاحتی که یزدی و از ذاکرین شناخته شده نیز هست، همچنین قطعه‌ای را در نکوداشت ایام ماه صفر خواهد خواند.

این برنامه همچنین ویژه برنامه‌های دیگری هم خواهد داشت و از جملۀ آنها اجرای گروه برندۀ برنامۀ قبل، گروه چکاد با خوانندگی جابر برزگر و سرپرستی محمد محسنی، از آباده و ابرکوه است که آنها نیز آهنگ نوای کاروان استاد گلچین (آهنگساز استاد عباس خوشدل) را اجرا خواهند کرد.

استاد نادر گلچین، یک بار در سال ۹۳ و یک بار نیز در سال ۹۴ به عنوان داور و چند بار هم به عنوان مهمان ویژه در برنامه هزارصدا حضور پیدا کرده بود.

این برنامه در ساعت ۱۵ روز جمعه دوازده آبان در سالن اصلی فرهنگسرای ارسباران برگزار می‌شود.

هزارصدا برنامه‌ای برای معرفی چهره‌ها و گروه‌های جوان موسیقی است که در دو بخش موسیقی اصیل ایرانی و موسیقی پاپ، هر کدام ماهی یک بار در فرهنگسرای ارسباران، واقع در خیابان جلفای تهران برگزار می‌شود. مدیر و مجری این برنامه آرش نصیری روزنامه‌نگار باسابقه هنری‌ست.