انجمن موسیقی ایران
https://nay.ir

برگزاری آیین معرفی اولین دوره شبکه شهرهای خلاق فرهنگ و هنر

آیین معرفی اولین دوره شبکه شهرهای خلاق فرهنگ و هنر به صورت مجازی و با حضور سیدعباس صالحی و معاونان وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و مدیران نهادها و سازمان‌های همکار، ساعت ۱۴:۳۰ روز یک‌شنبه پنجم اردیبهشت‌ماه برگزار می‌شود.

به گزارش نای، شبکه شهرهای خلاق فرهنگ و هنر در هفت حوزه ادبیات، موسیقی، صنایع‌دستی و سنتی، مدولباس، سینما، هنرهای تجسمی و هنرهای نمایشی تشکیل می‌شوند. در دو حوزه چاپ و بسته‌بندی و رسانه و مطبوعات به دلیل به حد نصاب نرسیدن شهرها در مرحله پایانی به عنوان شهرهای شایسته پیوستن به شبکه شهرهای خلاق فرهنگ و هنر معرفی می‌شوند.

ابراهیم حیدری دبیر اجرایی طرح شبکه شهرهای خلاق فرهنگ و هنر با توجه به شیوع ویروس کرونا و رعایت کامل شیوه‌نامه‌های بهداشتی و همچنین در نظر گرفتن سلامت همکاران، برگزاری این مراسم با محدودیت تعداد حاضران و به صورت مجازی و از درگاه اسکای روم پخش خواهد شد.

به گفته وی در این رویداد ۳۶۷ شهر از ۳۱ استان کشور برنامه‌های خود را به دبیرخانه ارسال کردند و بیش از ۹۶۰۰ نفر ساعت کارگاه آموزشی در مراکز استان‌های سراسر کشور با همکاری ادارات کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و شهرداری‌ها و انجمن‌های هنری و فرهنگی برگزار شده است. پس از چند مرحله ارزیابی تعداد ۱۴۳ شهر به مرحله نیمه‌نهایی راه یافتند و در مرحله نهایی نیز ۶۰ شهر توانستند امتیاز حضور در اولین دوره شبکه شهرهای خلاق فرهنگ و هنر به دست آورند. شبکه شهرهای خلاق فرهنگ و هنر از بین شهرهایی که بر اساس فراخوان طرح و برنامه خود را به دبیرخانه فرستادند و پس از مراحل ارزیابی انتخاب شدند.

شبکه شهرهای خلاق فرهنگ و هنر عنوان طرحی برای شناسایی ظرفیت‌های فرهنگی و هنری در شهرها و مناطق جغرافیایی ایران با نگاه آمایش سرزمینی و ایجاد شبکه‌هایی برای تعریف همکاری‌ها و برنامه‌های مشترک میان آن‌هاست. اولین دوره شبکه شهرهای خلاق فرهنگ و هنر با محوریت معاونت امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و همچنین با مشارکت نهادها و دستگاه‌های فعال فرهنگی و هنری از جمله سازمان شهرداری و دهیاری‌های کشور، وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی و کمیسیون ملی یونسکو اجرا شد.

لینک ورود به پخش زنده اولین دوره شبکه شهرهای خلاق فرهنگ وهنر:

www.skyroom.onlione/daftar1400r