انجمن موسیقی ایران
https://nay.ir

بخش نواحی سیزدهمین جشنواره ملی موسیقی جوان به خط پایان رسید

به گزارش روابط عمومی سیزدهمین جشنواره ملی موسیقی جوان، تالار رودکی در این روز از نوازندگان شرق و جنوب خراسان در بخش های دوتار، آواز، دایره و دهل میزبانی کرد و نفرات راه یافته به مرحله نهایی در مقابل هیأت داورانی متشکل از اسفندیار تخم‌کار، عزیز تنها، محمدفاروق دُرپور و حسین رحمت‌الهی قرار گرفتند و به اجرای قطعات خود پرداختند.

بر اساس این گزارش، جشنواره در بخش اول با حضور نوازندگان دوتار رده های سنی الف و ب فعالیت خود را آغاز کرد و در ابتدا در رده سنی الف کیان واحدی به روی صحنه رفت و قطعات خود را اجرا کرد. پس از او امین دامن پاک، علی سپهری حسن پور، امیر مددی، عطیه محفوظی فر، نازنین تنها، مهدیس ابراهیمیان و آرمان واحدی حاجی آباد حاجی ابراهیمی از این رده سنی به نوبت به روی صحنه رفتند و قطعات خود را اجرا کردند.

پس از استراحتی کوتاه نوبت به اجرای گروه سنی ب رسید و در ابتدا یاسمین تنها مقابل هیأت داوران قرار گرفت و به اجرای قطعات خود پرداخت. پس از او، مصطفی اسلامی، بنیامین جوان بخت، ایمان تخم کار علیائی، محمدامین شیری و علیرضا رجب زاده از این رده سنی به روی صحنه حاضر شدند و به دوتار نوازی پرداختند.

بخش دوم جشنواره به دوتار نوازان گروه سنی ج اختصاص داشت. سلمان سلیمانی، محمد سلیمانی، محسن کریمی، صالح افضلی شهرنوی، علی شیری مشهد ریزه و ناصر رسولی نفراتی بودند که در این رده سنی قطعات خود را اجرا کردند.

بخش سوم و پایانی روز یازدهم جشنواره موسیقی جوان به بخش های آواز، دایره و دهل اختصاص داشت و در ابتدا در بخش آواز، مبین درپور، کیان واحدی، محمدامین امینی خلیلی و محمد حسن زاده از رده سنی الف و عبدالرحمان باطوری از رده سنی ب و همچنین عباس اعظمی چشم سرخ، محمد غیبی یوسف آبادی و محسن کریمی از رده سنی ج مقابل هیات داوران قرار گرفتند و به نغمه سرایی پرداختند.

 

در بخش دایره نیما ضربی از رده سنی ب تنها شرکت کننده این بخش بود. همچنین در بخش دهل نیز امید  نی نواز شهرنوی از رده سنی ج تنها شرکت کننده این بخش بود.

مصطفی تیموری از تربت جام، مصطفی سلیمانی از تایباد و اله داد بهرامی از تایباد غایبان یازدهمین روز جشنواره موسیقی جوان بودند.

حضور علی ترابی و محمدرضا درویشی مشاور دبیر جشنواره در بخش موسیقی نواحی از نکات حاشیه‌ای یازدهمین روز جشنواره موسیقی جوان بود.

سیزدهمین جشنوارۀ ملی موسیقی جوان با دبیری هومان اسعدی و با مشارکت اساتید موسیقی کشور توسط انجمن موسیقی ایران، با حمایت معاونت امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، دفتر موسیقی و با همکاری بنیاد رودکی از تاریخ ۵ مردادماه تا ۵ شهریورماه سال جاری در تالار رودکی تهران در حال برگزاری می باشد.