انجمن موسیقی ایران
https://nay.ir

با همکاری وزارت فرهنگ و ارشاد استان تهران/ «کارما» مهتاب رخصتی در نگارخانه رسول مهر افتتاح شد

به گزارش نای ، مهتاب رخصتی درباره این نمایشگاه گفته است: ذهنیت هر هنرمند دست‌آورد زمان ساختار اجتماعی روان‌شناسی و ایدئولوژی و سایر عناصر فرهنگی معینی است که در کل شکل و نوع جهان‌بینی او را آشکار میسازد. بدین لحاظ هنرمند راستین بنا به ذهنیت‌ها و جهان‌بینیهای متفاوت خود شیوه‌های آفرینش متفاوت بر میگزیند.

این مجموعه نقاشی با خطوط دوار و رنگ‌هایی که دایره‌وار به دورهم نقش بسته‌اند، اشاره‌ای است به قانون “کارما” و سعی دارد “ما” را به خودمان “یادآوری” کند، تا بهتر نگاه کنیم. شاید باور کنیم حتی حس‌های ناپایدار و بلاتکلیف در چرخه‌ای پایدار و حساب شده به اتفاقی در هستی تبدیل میشود .. به اتفاقی در “زندگی ما”. تولد این مجموعه با این جمله آغاز شد: “زمین به طرز باورنکردنی گرد است”.

نمایشگاه نقاشی مهتاب رخصتی با عنوان کارما از روز جمعه هفدهم دی ماه تا جمعه ۲۱ دی ماه به مدت ۵ روز، در نگارخانه رسول مهر به نشانی بلوار سعادت آباد، خیابان خوردین، بلوار دریا، خیابان مطهری شمالی، خیابان ارغوان شرقی برگزار میشود. علاقه‌مندان میتوانند هر روز از ساعت ۱۰ تا ۱۸ با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی از این نمایشگاه بازدید کنند.

بخش کوچکی از آثار در این نمایشگاه آبان‌ماه سال گذشته به شکل مجازی به نمایش درآمده بود.