انجمن موسیقی ایران
https://nay.ir

اپرت آرش کمانگیردر تالار وحدت اجرا می‌شود

گروه کاویان پس از حدود ده سال دوری از صحنه سه قطعه موسیقی را در قالب کنسرت آرش کمانگیر در تالار وحدت اجرا می‌کند.

 به گزارش روابط عمومی انجمن موسیقی ایران، این کنسرت روز ۲۵ آذرماه در تالار وحدت اجرا می‌شود. به گفته حمید سلطانیه، آهنگ‌ساز و سرپرست گروه کاویان  این کنسرت شامل سه قطعه است که در دو بخش اجرا می‌شود. سلطانیه با اشاره به این مطلب افزود: بخش اول شامل یک قطعه بلند به نام «یاد دوست» است ‎که توسط خود ایشان سروده و ساخته شده و به یاد استاد همایون خرم اجرا می گردد و  قطعه دوم آهنگ «دل پولادم» با شعری از نیما یوشیج است.

سلطانیه درباره‌ی بخش دوم کنسرت آرش کمانگیر گفت: بخش دوم کنسرت با شعر آرش کمانگیر از سیاوش کسرایی به روی صحنه می‌رود.

سلطانیه درباره قطعه‌ی آرش کمانگیر توضیح داد: آرش کمانگیر یک شعر بلند در قالب شعر نو است که گروه کاویان برای سومین بار آن را روی صحنه می‌برد و در واقع این اجرا، کامل‌ترین نسخه‌ی اجراهای دیگر گروه کاویان است که برای اولین بار اجرا می‌شود. در این قطعه مصطفی مداحی به عنوان خواننده، خانم‌ها هوروش خلیلی، تیترا ابدی و سارا غفوری به همراه حامد طاهرخانی و حمید سلطانیه به عنوان هم‌آوا حاضر می‌شوند. همچنین راوی این بخش امیر صادقی است. سلطانیه درباره اهمیت اپرت (بکار گیری المانهای نمایشی در ارائه بهتر مفهوم موسیقی) آرش کمانگیر گفت: قطعات اپرت کمتر اجرا شده گروه کاویان سعی دارد با  این‌کار یعنی درآوردن تئاتر به خدمت موسیقی این تجربه را در اختیار علاقه‌مندان قرار دهد. حمید سلطانیه در انتها با اشاره به سابقه فعالیت گروه کاویان گفت: این گروه از سال ۷۹ تاسیس شده و تاکنون اجراهای متعددی داشته که تمام آن‌ها اجرای نخست بوده و در هیچ دو اجرایی آهنگ‌های مشابهی به روی صحنه نرفته است.

گفتنی است، کنسرت آرش کمانگیر روز ۲۵ آذرماه ساعت ۲۱:۳۰ در تالار وحدت به روی صحنه می‌رود. علاقه‌مندان برای تهیه بلیت می‌توانند به سایت ایران کنسرت مراجعه کنند.