انجمن موسیقی ایران
https://nay.ir

اولین تمرین ارکستر سمفونیک تهران در سال جدید/ اجرا در کشور چین

صبح امروز اولین تمرین ارکستر سمفونیک تهران به رهبری علی رهبری در سال جدید با حضور علی مرادخانی، معاون هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در تالار رودکی برگزار شد.

به گزارش نای، علی رهبری در مورد اولین تمرین ارکستر در سال جدید گفت: «تقریباً ۹۰ درصد نوازنده‌ها در تمرین حضور داشتند. بچه‌ها خیلی عالی هستند و به عقیده‌ی من پیشرفت‌شان بیش از انتظار من بود.»

رهبر ارکستر سمفونیک تهران در مورد ترکیب جدید ارکستر گفت: «ترکیب فعلی را کسانی تشکیل می‌دهند که در آزمون ارکستر قبول شده‌اند. با ترکیب قبلی کمی فرق دارد و سطح‌شان عالی است.»

رهبری در مورد برنامه‌های «مهر تا مهر» ارکستر سمفونیک تهران افزود: «برنامه‌ریزی‌های ما به خاطر اُپراها تغییر کرده است؛ اُپراها را اجرا نخواهیم کرد. مهمانانی که از قبل دعوت کرده بودیم حضور خواهند داشت.»

وی در رابطه با برنامه‌های ارکستر سمفونیک تهران گفت: «در حال حاضر برای اجرا در چین آماده می‌شویم که برنامه‌ی مهمی است. سال آینده به اتریش خواهیم رفت. کار ارکستر را به‌طور جدی شروع کرده‌ایم. زمانی که جناب وزیر دستور دادند ارکستر سمفونیک، که از نظر هنری مشکلی نداشته، کارش را ادامه دهد، ما هم همین کار را انجام می‌دهیم. در رویکرد ما هیچ تغییری به‌وجود نیامده. آخرین اجرای ارکستر عالی بوده و به کارمان ادامه خواهیم داد.»

رهبری در مورد قطعات اجرایی ارکستر گفت: «هفته‌ی آینده یک اثر از احمد پژمان، قطعه‌ی «نی‌نوا»ی حسین علیزاده و یک اثر هم از چایکوفسکی اجرا خواهیم کرد.»

عکس‌های اولین تمرین ارکستر سمفونیک تهران در تالار رودکی:

عل