انجمن موسیقی ایران
https://nay.ir

افزایش چشمگیر شرکت‌کنندگان در دومین جشنواره‌ی شعر نیاوران

دومین جشنواره‌ی «شعر نیاوران» با افزایش چشمگیر تعداد آثار ارسال‌شده و پیشرفت کمی و کیفی قابل توجه، توسط بنیاد آفرینش‌های هنری نیاوران برگزار می‌شود.

به گزارش نای، طبق اعلام دبیرخانه‌ی دومین جشنواره‌ی «شعر نیاوران» در پایان مهلت ارسال آثار که تا ابتدای آبان ماه تمدید شده بود، تعداد نفرات شرکت‌کننده و اشعار ارسال‌شده در بخش‌های مختلف نشانگر پیشرفت چشمگیر این دوره نسبت به نخستین دوره‌ی جشنواره‌ی شعر نیاوران است.

شرکت‌کنندگان در این دوره آثار خود را در بخش‌های آزاد و ویژه در قالب‌های «کلاسیک»، «سپید» و «ترانه و طنز» ارسال نموده‌اند که بر این اساس تعداد کل شرکت‌کنندگان در این جشنواره ۸۴۶ نفر و کل آثار ارسال‌شده ۳۸۳۰ قطعه می‌باشد. از این تعداد ۲۷۳۰ قطعه مربوط به بخش آزاد و تعداد ۱۱۰۰ اثر نیز مربوط به بخش ویژه‌ی دومین جشنواره است. این در حالی است که تعداد شرکت‌کنندگان در نخستین جشنواره‌ی شعر نیاوران ۳۲۴ نفر بوده و تعداد آثار ارسالی دو بخش ۱۴۹۵ اثر بوده است. بر این اساس تعداد شاعران شرکت‌کننده و آثار دریافت‌شده بیش از دو برابر دوره‌ی نخست است.

دومین جشنواره‌ی شعر نیاوران با هدف اعتلای زبان پارسی، فرهنگ اصیل آیینی و ملی، ترویج صلح (جهان خالی از خشونت)، حمایت از محیط زیست (دوستی با طبیعت) با زبان هنر و کشف استعدادهای جوان در دو بخش آزاد و ویژه برگزار می‌شود. در بخش ویژه، اشعار با دو موضوع صلح (جهان عاری از خشونت) و محیط‌زیست (دوستی با طبیعت) دریافت شده است.

آثار دریافت‌شده هشتم آبان ماه به اعضای هیأت داوران جشنواره تحویل داده شد و مرحله‌ی بررسی و انتخاب آثار برتر تا ۲۳ آبان ادامه خواهد یافت. گفتنی است اختتامیه‌ی دومین جشنواره‌ی شعر نیاوران پنجشنبه ۲۵ آذر در فرهنگسرای نیاوران برگزار خواهد شد.

علاقمندان جهت دریافت اطلاعات بیشتر می‌توانند به سایت فرهنگسرای نیاوران به آدرس www.fniavaran.ir مراجعه کنند.