انجمن موسیقی ایران
https://nay.ir

اعلام نتایج برندگان اولین جشنواره‌ی موسیقی نواحی شرق کشور

نخستین جشنواره موسیقی نواحی شرق کشور  ۱۳ و ۱۴ اردیبهشت در سالن «علامه فرزان» اداره کل فرهنگ و ارشاد خراسان جنوبی برگزار شد و گروه‌های برتر مشخص شدند.

به گزارش روابط عمومی انجمن موسیقی ایران، شانزده گروه به بخش پایانی این جشنواره راه پیدا کرده بودند که طی دو روز، ۱۳ و ۱۴ اردیبهشت در مقابل داوران جشنواره به اجرا پرداختند که در ذیل آمده است:

گروه‌های تقدیرشده: ندای جام و آساک به ترتیب از تربت جام و قوچان

گروه‌های سرو خراسان و بیدل پورعطایی مشترکاً مقام سوم، هر دو از تربت جام

گروه‌های بخشی از شیروان و پنجه‌نوازان از تربت جام، مشترکاً مقام دوم

هیچ گروهی حائز رتبه‌ی ‌اول نشد

همچنین گروه‌های بهاران از بیرجند، مستاک پهره از ایران‌شهر و جیران از شیروان مورد تقدیر دبیر جشنواره و هیأت داوران واقع شدند. همچنین از سی سال تلاش مستمر حسین رضایی از کاشمر و ذوالفقار بیتانه از فردوس تقدیر به عمل آمد.

هیأت داوران این جشنواره هوشنگ جاوید، غفور محمدزاده و ابراهیم سلم‌آبادی بودند.

غفور محمدزاده، عضو هیئت داوران این جشنواره در این رابطه گفت: اینکه حرکتی اینچنین در خصوص موسیقی نواحی کشور، که واقعاً مورد بی‌مهری قرار گرفته، اتفاق بیفتد خیلی جای تقدیر دارد.

وی افزود: خوشبختانه بانی برگزاری این جشنواره خودش بزرگ‌شده‌ی دیار موسیقی و دوتار است. مدیرکل ارشاد خراسان جنوبی و دبیر جشنواره ضمن اینکه اهل منطقه‌ی شمال خراسان‌اند موسیقی خراسان را به‌درستی می‌شناسد. سال‌های زیادی که در صدا و سیمای خراسان رضوی و جنوبی مسئولیت داشتند با هنرمندان موسیقی شمال، شرق و جنوب خراسان ارتباط تنگاتنگی داشته‌اند.

وی در مورد گروه‌ها توضیح داد: گروه‌های شرکت‌کننده واقعاً از سطح اجرایی بالایی برخوردار بودند. سطح اجراها خیلی به‌هم نزدیک بود و همین موضوع کار داوری‌ها را سخت می‌کرد. نکاتی هم در اجراها بود که در بیانیه مورد توجه قرار گرفت و به گروه‌ها انتقال داده شد. ان‌شالله در سال‌های آتی شاهد برگزاری همایشی دائمی در خصوص موسیقی شرق کشور در این استان باشیم.