انجمن موسیقی ایران
https://nay.ir

اجلاس کمیته‌های تخصصی امور هنری در نیاوران برگزار شد

در این جلسه که با حضور نماینده‌ی سازمان مدیریت، سخنگوی دولت، مدیرکل دفتر موسیقی، تجسمی، نمایشی و اعضاء کمیته‌های هنری برگزار شد، علی مرادخانی، معاون هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، ضمن تقدیر از فعالیت‌های انجام‌شده در کمیته‌های ارزشیابی هنرمندان بیان داشت: «فعالیت کمیته‌های تخصصی در طول سال برگزار می‌شود. در ۲ سال گذشته، در دولت یازدهم، سه جلسه از جلسات کمیته‌ی ارزشیابی با حضور همه‌ی کمیته‌های تخصصی برگزار شده است. در این جلسات فلسفه ارزش‌های هنری و اهدای درجه‌ی هنری به هنرمندان و همچنین موضوعات مختلف مورد نقد قرار می‌گیرد. حضور نماینده‌ی سازمان مدیریت و دولت قطعاً باعث می‌شود تصمیمات بهتری در آینده گرفت.»

وی ادامه داد: «با همراهی هنرمندان کشور و همچینن با کمک محمدباقر نوبخت و دولت محترم بودجه‌ی معاونت هنری افزایش یافته است.»

وی با اشاره به مسائلی که هنرمندان و مسئولین کمیته‌های هنری مطرح کردند خاطرنشان کرد: «امیدواریم با خرد جمعی به جمع‌بندی مناسبی دست پیدا کنیم. متأسفانه هم‌اکنون اعطای نشان درجه‌ی هنری با اهداف اولیه‌ای که در نظر بوده فاصله گرفته است. از سویی دریافت این نشان هنری برای هنرمندان بسیار مهم است زیرا هنرمندانی هستند که با داشتن درجات علمی دانشگاهی، باز هم برای دریافت درجه‌ی هنری اقدام می‌کنند و این نشانه‌ی اهمیت درجه‌ی هنری نزد هنرمندان کشور است.»

مرادخانی با بیان اینکه کمیته‌ها باید طبق دستورعمل سازمانی عمل کنند گفت: «هنرمندانی که در این کمیته عضو هستند شاهدان امین هستند. باید به این باور برسیم که طبق طراحی‌هایی که برای ارزشیابی و اعطای نشان درجه‌ی هنری برای هنرمندان برنامه‌ریزی شده است پیش برویم.»

دراین جلسه مرادخانی از ایرج راد و خدماتش به عنوان مدیرعامل خانه‌ی تئاتر نیز قدردانی کرد. در پایان این جلسه، مرادخانی حکم‌های هنرمندان عضو در کمیته‌های تخصصی امور هنری را اهدا نمود.

هنرمندانی چون ایرج راد، محمود عزیزی، شهرام ناظری، داود گنجه‌ای، درویشی، قباد شیوا، استاد شیرازی، شرفیان، غریب‌پور نیز در این جلسه حضور داشتند و رئیس و اعضای کمیته‌ها ضمن بیان مشکلاتِ دریافت درجه‌های هنری هنرمندان به بیان نقطه نظرات خود پرداختند.