انجمن موسیقی ایران
https://nay.ir

اجرای موسیقی فاخر موجب افزایش مفاهمه میان مردم می‌شود

علی‌اکبر صفی‌پور، مدیرعامل بنیاد رودکی، در سومین شب اجراهای استانی ارکستر سمفونیک تهران حضور یافت.

به گزارش روابط عمومی انجمن موسیقی ایران، صفی‌پور بعد از سومین اجرای ارکستر سمفونیک به رهبری شهرداد روحانی در استان بوشهر در این‌باره گفت: به عنوان یکی از نهادهای متولی توسعه فعالیت‌های فرهنگی در ایران بسیار خوشبین هستیم این برنامه موفقیت‌آمیز بار دیگر هم در اینجا و هم در سایر استان‌ها به روی صحنه برود تا تعداد بیشتری از علاقه‌مندان موسیقی فرصت پیدا کنند با چنین اجراهای فاخری از نزدیک آشنا شوند.

صفی‌پور در ادامه با ابراز امیدواری برای مرسوم شدن اجراهای استانی برای ارکسترهای ملی و سمفونیک گفت: در کشورهای مختلف دنیا ارکسترهای بزرگ در شهرهای مختلف به روی صحنه می‌روند و امیدوارم که چنین فعالیت فرهنگی در ایران نیز اتفاق بیفتد چراکه موسیقی فاخر باعث ارتقای درک هنری مردم و افزایش مفاهمه در میان آن‌ها می‌شود. و همچنین دو آرزو دارم برای بوشهری‌های عزیز، اول تشکیل ارکستر فاخر در این استان و دوم حضور هنرمندان بااستعداد عرصه موسیقی در چنین ارکسترهایی.

مدیرعامل بنیاد رودکی در پایان افزود: اجرای ارکستر سمفونیک در بوشهر ممکن نبود مگر با مساعدت و مشارکت همکاران عزیز ما در اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی بوشهر و همچنین سایر ادارات این استان و از این بابت از آن‌ها تشکر می‌کنم. همچنین جا دارد از نوازندگان ارکستر سمفونیک و رهبر بزرگوار آن جناب استاد روحانی هم که مدت‌هاست با صبر و تلاش طولانی چنین اجرای فاخری را به ارمغان آوردند تشکر کنم.

گفتنی است تورهای استانی ارکستر سمفونیک به منظور توسعه فعالیت‌های فرهنگی در کشور و با همت بنیاد رودکی برنامه‌ریزی شده است.