انجمن موسیقی ایران
https://nay.ir

اجرای رسیتال‌های منتخب موسیقی ایرانی توسط استاد مجید کیانی

مهرداد کیانی، تهیه‌کننده کنسرت «هنر تکنوازی موسیقی دستگاهی» از اجرای منتخب رسیتال‌های موسیقی ایرانی توسط استاد مجید کیانی و سیدشهرام کیانی در تاریخ ۱ مهر در سالن اصلی فرهنگسرای نیاوران خبر داد.

به گزارش نای، سیدمهرداد کیانی، کارگردان برنامه‌های استاد مجید کیانی و تهیه‌کننده‌ی کنسرت «هنر تکنوازی موسیقی دستگاهی» در این باره گفت: منتخبی از رسیتال‌های موسیقی ایرانی، با اجرای سنتور مجید کیانی و ضرب شهرام کیانی، روز پنجشنبه، اول مهر‌ماه، از ساعت ۱۹ در سالن «خلیج فارس» فرهنگسرای نیاوران روی صحنه خواهد رفت.

تهیه‌کننده‌ی کنسرت «هنر تکنوازی موسیقی دستگاهی» درباره‌ی قطعاتی که در این برنامه نواخته می‌شوند توضیح داد: هنر تکنوازی موسیقی دستگاهی با اجرای آوازهای دستگاه شور، شامل ابوعطا و دشتی در قسمت اول، و افشاری و بیات ترک در قسمت دوم همراه خواهد بود و مدت هر آواز حدود ۱۵ دقیقه است.

کیانی افزود: در این اجرا تصنیف‌ها بدون کلام و رنگ‌ها به صورت بداهه اجرا می‌شوند.

به گفته وی، امکان تهیه‌ی کارت ورود به این برنامه فقط در روز اجرا از ساعت ۱۸ تا ۱۹ در گیشه‌ی فرهنگسرا فراهم شده است.

تهیه‌کننده‌ی کنسرت «هنر تکنوازی موسیقی دستگاهی» گفت: با توجه به اهمیت این نوع برنامه‌ها از نظر فرهنگی، هنری و علمی برای دانشجویان هنر و هنرجویان موسیقی، تمامی برنامه‌ها و کنسرت‌های پژوهشی استاد مجید کیانی در حقیقت کلاس‌های درسی هستند و بر اساس پژوهش تنظیم شده است.