انجمن موسیقی ایران
https://nay.ir

آیین نکوداشت رجب سپهری برگزار شد

حماسه حق‌پرست (رییس انجمن موسیقی بوشهر) از برگزاری نکوداشت نوازنده برجستۀ نی جفتی، زنده‌یاد استاد رجب سپهری روز دهم بهمن ماه خبر داد.

به گزارش نای، حق‌پرست با اشاره به برگزاری این آیین به‌منظور ارج نهادن به مقام هنری و جایگاه موسیقایی این استاد گرانقدر به‌عنوان یکی از راویان و انتقال‌دهندگان سینه به سینۀ مجموعۀ موسیقی‌سازی بوشهر، افزود: انجمن موسیقی استان بوشهر به حتم و قطعاً به خود می‌بالد که نیکان و بزرگانی این چنین جاری و جاودان در خاطرۀ زمان و حافظۀ شنیداری مردمان را قدر می‌داند و ارج می‌نهد.

رییس انجمن موسیقی استان بوشهر گفت: استاد سپهری‌ در نقل سینه به سینه رپرتوار موسیقی بومی و مقامی بوشهر نقش شایان ذکر و تأثیرگذاری داشته و دارد.

وی افزود: انگشت‌گذاری‌های به‌خصوص و سبک منحصربه‌فرد استاد رجب سپهری‌ در نوازندگی ساز نی جفتی و ادای جملات و پرداخت و اجرای استادانه ضربی‌های موسیقی بوشهر با حفظ اصالت انگاره‌های غیرضربی و گوشه‌های آوازی این مجموعه موسیقایی، از مشخصه‌ها و مؤلفه‌های اصلی و آشکار هنر نی جفتی‌نوازی آن استاد برجسته است که شاگردانش نیز سعی بر انتقال آموزه‌های موسیقایی با حفظ اصالت‌ها و هویت فرهنگی و موسیقایی بوشهر دارند.

حق‌پرست ابراز امیدواری کرد: با تداوم این گونه برنامه‌ها و بزرگداشت و گرامیداشت هنرمندان عرصۀ موسیقی، مشتاقان و علاقه‌مندان و هنرجویان جوان شناخت و آگاهی بیشتری نسبت به داشته‌ها و گنجینۀ موسیقی و میراث هنری پیشینیان خود پیدا کنند تا با درک و دریافت موسیقی بزرگان بتوانند نسبت به هنر زمانۀ خود نیز گام‌های دیگری را برداشته و برگی دیگر را به کتاب هنر موسیقی بوشهر بیفزایند.

ا‌و در پایان هم اشاره کرد: بوشهر همچنین میزبان سومین فستیوال ملی موسیقی کلاسیک ایرانی در اسفند ماه جاری خواهد بود.