انجمن موسیقی ایران
https://nay.ir

آیین سوگواری خنیاگران عاشورا برگزار می‌شود

آیین سوگواری خنیاگران عاشورا به منظور تجلیل از هنرمندان حسینی استان لرستان در تاریخ ۲۹  آبان برگزار می‌گردد.

به گزارش روابط عمومی انجمن موسیقی ایران، امین عباسیان، رییس انجمن موسیقی لرستان در این مورد گفت: به همت انجمن موسیقی و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان لرستان آیین سوگواری خنیاگران عاشورا به منظور تجلیل از هنرمندان حسینی این استان در تاریخ ۲۹ آبان، ساعت ۱۶ در تالار شهید «آوینی» مجتمع فرهنگی هنری ارشاد خرم‌آباد برگزار می‌شود.

عباسیان با بیان اینکه هیچ هنری بالاتر از قیام در راه خدا نیست و چه زیبا امام حسین (ع) هنر آزاد زیستن را با قیام خود در بستر زمان جاری کرده است عنوان کرد: نقش برجسته‌ی مداحان و شاعران نوحه‌سرا به عنوان گردانندگان اصلی تجمعاتی که بیشتر مردم، خصوصاً جوانان، حول محور اهل بیت تشکیل می‌دهند اساسی و تأثیرگذار است.

وی اظهار داشت: شخصیت مداح به عنوان نماد مجالس اهل بیت و هیئت‌های مذهبی شناخته می‌شود. از این روی، بر خود لازم دانستیم به منظور تجلیل از هنرمندان حسینی هم‌استانی‌مان که همیشه با نفس گرم خود احساسات عاشورایی و وقایع مرتبط با حوادث کربلا را در قالب نوحه و مقتل به تصویر کشیده‌اند، آیین تجلیلی برپا داریم تا قدران مرثیه‌خوانی‌ها و نوحه‌سرایی هنرمندانی باشیم که خود را خادم اهل بیت علیه‌السلام می‌دانند. امید است مسئولین، فرهیختگان، هنرمندان و فعالان عرصه هنر با حضور خود  گرمابخش محفل حسینی باشند.