انجمن موسیقی ایران
https://nay.ir

آلبوم «دستامو دریاب» با صدای کوروش انوش منتشر می‌شود

به گزارش نای، آلبوم «دستامو دریاب» به آهنگسازی و با صدای کوروش انوش، خواننده‌ی ایرانی و بین‌المللی ارکستر ملی سوئیس و با غزل‌هایی از محمدعلی بهمنی امروز یکشنبه ۱۰ مرداد در سراسر کشور منتشر می‌شود.

آلبوم «دستامو دریاب» به آهنگسازی، تهیه‌کنندگی و با صدای کوروش انوش، هنرمند ایرانی‌تبار مقیم سویس و خواننده‌ی بین‌المللی ارکستر ملی سوئیس به سبک موسیقی پاپ و کلاسیک، با نظارت دکتر محمد سریر و با غزل‌هایی از محمدعلی بهمنی، اکبر آزاد، دکتر افشین یدالهی، علیرضا بدیع، سامیه سلیمی و پرستو رشیدی امروز یکشنبه۱۰ مرداد با مدیریت صدرالدین حسین‌خانی، توسط مؤسسه‌ی «نغمه‌سرای روژین» و توسط پخش «هنر شهر» منتشر می‌شود و در اختیار علاقمندان موسیقی در سراسر کشور قرار می‌گیرد.

«دستامو دریاب» نخستین آلبوم کوروش انوش، خواننده‌ی بین‌المللی و ایرانی‌ـ سویسی به زبان فارسی محسوب می‌شود که در استویو «راگا» در تهران ضبط شده و میکس و مسترینگ آن توسط ایمان حجت صورت گرفته است؛ این آلبوم ۱۱ قطعه را شامل می‌شود که عبارتند از: «آدم»، «دستامو دریاب»، «خاتون»، «هزار حرف نگفته»، «باور کن»، «فاصله‌‌های سنگی»، «از تو نوشتن»، «لبخند سرخ»، «صلح آوای»، «غربت» و «خلیج فارس».
هنرمندانی که کوروش انوش را در آلبوم «دستامو دریاب» همراهی کرده‌اند عبارتند از: رضا تاجبخش (پیانو)، امیرحسین سمیعی (پیانو)، محمود میرزایی (پیانو، کیبورد و سینتی سایزر)، ندا انوش (ویلن)، روژین عدالت (ویلن)، علیرضا دریایی (ویلن آلتو)، امید حُجت (گیتار الکترونیک، اسپَنیش و آکوستیک، کیبورد و سینتی سایزر)، فرید سناور (گیتار الکترونیک، اسپَنیش و آکوستیک)، ایمان جعفری پویان (ساکسیفون)، رضا تاجبخش (گیتارباس)، محمد انوش (درامز و پرکاشن)، و گروه کُر: ندا انوش (سوپرانو ۱)، یاسمن ناز فتحی (آلتو) و امیر حسین سمیعی (باس).

کوروش انوش، هنرمند ایرانی حدود ۲۱ سال است که در کشور سویس زندگی می‌کند و ۱۲ سال است که به عنوان خواننده‌ی اپرا به همراه ارکستر ملی سوئیس در بهترین و بزرگ‌ترین سالن‌های موسیقی کشورهای مختلف جهان برنامه اجرا کرده است. آلبوم «دستامو دریاب» نخستین اثر موسیقایی این خواننده‌ی بین‌المللی به زبان فارسی به شمار می‌رود.