انجمن موسیقی ایران
https://nay.ir

آغاز تور کنسرت‌های معتمدی/ حمایت از نسل جوان موسیقی

نشست خبری محمد معتمدی، خواننده‌ی موسیقی ایرانی، روز یکشنبه یکم اسفند در تالار حافظ برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی انجمن موسیقی ایران، در ابتدای این مراسم، محمد معتمدی خواننده موسیقی ایرانی در مورد برنامه خود گفت: تور کنسرت کویر از تالار وحدت آغاز می‌شود. در یک سال اخیر تصمیم گرفتم قطعاتی را به عنوان گاهنامه منتشر کنم. شاید یک هدف مشترک در این قطعات تولید آثاری در زمینه موسیقی ایران آن هم با شرایطی که مردم از آن حمایت می‌کنند. موسیقی‌ای را تولید کردیم که مردم عام‌تری را به سمت خود جذب کند.

وی افزود: خوشبختانه به هدفی که می‌خواستم رسیدم. درخواست‌هایی از مردم ارسال شد که اجرای صحنه‌ای داشته باشم که در تاریخ ۴ و ۵ اسفند ماه با همکاری بنیاد رودکی روی صحنه می‌رویم.

معتمدی در خصوص قطعاتی که در کنسرت کویر اجرا خواهد کرد عنوان کرد: بخشی از قطعات از ساخته‌های خودم است و مربوط به آلبوم کویر است. البته شاعر، خواننده، و ناشر قطعه‌ی «کویر» خودم هستم و این قطعه نماد خودکفایی برای بنده بوده است. همچنین پرواز به یاد صیاد بخشی از قطعاتی است که مردم در این سال‌های ارتباط خوبی با آن برقرار کردند و آنها را در کنسرت اجرا خواهم کرد.

وی در خصوص تور شهرستان‌ها عنوان کرد: حرکت قطار کنسرت‌های ما در زمستان آغاز شد و امسال به دلیل ایام فاطمیه و اتفاقاتی که در ماه‌های اخیر رخ داد فقط در شهرستان‌های شاهرود و یزد کنسرت برگزار کردیم و شهرهای دیگر را برای اردیبهشت سال آینده موکول کردیم. قرار است در شهر شیراز، آمل و کاشان، که زادگاه من است، و تا کنون کنسرتی را اجرا نکرده‌ام روی صحنه بروم. همچنین اولویت من اجرای کنسرت در شهرستان‌های کوچک به صورت رایگان است.

معتمدی در خصوص گروه موسیقی خود اظهار داشت: فکر می‌کنم در میان همکارانم پایین‌ترین میانگین گروه‌های سنی موسیقی را داشتم. بعد از این کیفیت کار همکارانم را دیدم آنها را انتخاب کردم متوجه سن پایین آنها شدم. در ضمن رهبر ارکستر گروه ما ۱۸ سال سن دارد و در سطح عالی کار می‌کند.

وی افزود: سیاست کاری من این است: اسکلت اصلی گروه من نسل جوان موسیقی را تشکیل دهد. در این جا اعلام می‌کنم هر جوانی حتی در یک آلبوم و کنسرتی اسمی از آن نباشد اما استعداد خوبی داشته باشد بنده حاضر هستم از او حمایت کنم.

معتمدی در خصوص قطعه‌ی «سیانور» تصریح کرد: قطعه «سیانور» ربطی به موسیقی سنتی ندارد و کاملاً پاپ بود. برای من یک تجربه شخصی بود که از تجربه‌ آن راضی هستم. بقیه آثاری که در این مدت داشته‌ام در ژانر موسیقی اصیل ایرانی است، به طور مثال قطعه «کویر» به لحاظ ملودی، ترانه کاملاً منطبق با موسیقی اصیل ایرانی است، یا قطعه‌ی «یلدا» که در زمان انتشار آن در صدر سایت‌های موسیقی قرار گرفت.

معتمدی در خصوص نام‌گذاری گروه‌های خود اظهار داشت: در ابتدا گروهی به نام همنوازان مهر را ایجاد کردیم زمانی که در دفتر موسیقی حضور پیدا کردیم به ما گفتند اسمی شبیه این نام نیست اما بعد از مدتی گروهی مدعی شد که نام آنها همنوازان مهر است. بعد از این اتفاق گروهی را با اجازه دختر استاد ادیب به نام ادیب نام‌گذاری کردیم که دوباره این مشکل را داشتیم. به همین دلیل برای نام‌گذاری اسم گروه به این نتیجه رسیدم که نام خود را برای گروه انتخاب کنم.

معتمدی در خصوص حضور در فستیوال‌های خارجی خاطرنشان کرد: بسیاری از هنرمندانی که من هم یکی از آنها هستم، سعی می‌کنیم در فستیوال‌های خارجی نهایت حضور را داشته باشیم و به دعوت‌هایی که از هنرمندان می‌شود اولویت کاری ما حضور در فستیوال‌هاست و بیشتر آنها فردی است. به نظرم باید تشکیلاتی این کار را انجام دهیم.