X
به قلم حسین خوش‌چهره (نوازنده‌ی نی)

یادداشتی به بهانه‌ی کنسرت برگزیدگان دهمین جشنواره‌ی ملّی موسیقی جوان

دوشنبه, 18 بهمن 1395

به گزارش روابط عمومی انجمن موسیقی ایران، حسین خوش‌چهره، نوازنده‌ی نی، و فارغ‌التحصیل مقطع کارشناسی ‌ارشد در رشته‌ی نوازندگی موسیقی ایرانی از دانشگاه تهران و از برگزیدگان دو دوره جشنواره‌ی ملی موسیقی جوان یادداشتی به بهانه‌ی اجرای برگزیدگان جشنواره نوشته است که در ذیل آمده است.

«نخست؛ تشکّرِ ویژه از جناب آقای دکتر هومان اسعدی، دبیرِ سال‌های اخیر جشنواره‌ی ملّی موسیقی جوان. از همان آغازین دوره‌ی دبیری ایشان در این رویداد هنری، شَواهِد و قَرائِن، نویدبخشِ خبرهایی خوش از اُفق‌هایی نو و تحولی مطبوعِ طبعِ موزیسین‌های جوان بود. گواهِ این مُدعا، انتصابِ چندین‌باره‌ی ایشان در این سمت و مُیسَّرساختن مسیری هدف‌مند و رو به جلو از سوی معاونت محترم هنری وزارت فرهنگ ارشاد اسلامی، بررسی عملکرد نظام‌مند هر دوره نسبت به دوره‌ی پیشین، افزوده‌شدن بخش‌هایی جدید به فضای رقابتی جشنواره و جملگی انسجام معنادار و درخور توجه و تأمّل، در حوزه‌ی جوان و موسیقی است. ایضاً؛ حضور کادر بسیار مجرب، متشکِّل از بزرگانِ طراز اول موسیقی کشور را به عنوان هیأتِ داورانِ جشنواره، مُغتنم می‌دانم. این حضور، علاوه بر اینکه نشان‌دهنده‌ی حساسیت و نظارت بزرگان بر مراحل رُشد و نِموی همه‌جانبه‌ی جوانانِ موسیقی است بر سطح نگرش و توقّع فنی بالای جشنواره از متقاضیان تأکید دارد و درنتیجه موجب انگیزه‌ای مُضاعف در بین شرکت‌کنندگان می‌شود تا در این میدان هنری‌ـ‌رقابتی، تَجارب و اندوخته‌های آموزشی خویش را در برابر بزرگان صاحب نظر به منصه‌ی ظهور و بروز برسانند. بسی شایسته است از تمامی اساتید فرهیخته و فرزانه،که گرمای وجودشان همواره سرشار از خیر و برکت بوده است سپاسگزاری نمایم.

به دور از هرگونه اِغراق، اَلحق والاِنصاف مجموعه‌ی انجمن موسیقی ایران و جناب آقای دکتر بهرام جمالی، مدیرعامل محترم انجمن، نشان داده‌اند که حامی برگزیدگان جشنواره‌ی ملّی موسیقی جوان هستند و گویی انتهای کار جشنواره، دقیقاً ابتدای راه انجمن موسیقی ایران است. مقصود، شناساییِ اِستعدادها و برنامه‌ریزی مدون جهتِ عرضه‌ی هنرِ برگزیدگان است؛ فرآیندی که به شخصه بَعید می‌دانستم، ولی محقق و عملی گردید. در همین امسال ضبط و انتشارِ آلبوم «نوبانگ ۱»، حمایت از گروه برگزیدگانِ اَدوار پیشین، به منظور اجرا در سی‌ودومین جشنواره موسیقی فجر، ایجاد فضایی برای تَداومِ اِرتباط میان جوانان برگزیده‌ با استادان، تا در این فضای مِه‌آلودِ تولید و نشر آثارِ موسیقی، شورِ جوانی با دانش و تجربه‌ی استادان اَهلِ فَن ترکیب گردد و ماحصل آن، تَقَّرُب به کُنه و ماهیتِ روحِ عمیقِ موسیقایی را در پی داشته و نیز نشانگر زنجیره‌ای مستحکم، به‌هم‌پیوسته و ناگُسَستَنی باشد. امید به تداوم این گام سُتودَنی و آرزومندم همان‌گونه که به ما رسید به آیندگان نیز برسد. در پایان لازم می‌دانم از استاد ارجمند جناب آقای عبدالنقی افشارنیا که با کرامتی چون خورشید، سرزمینِ دل را روشنی بخشیدند و با راهنمایی‌های سازنده، دقیق و موشکافانه‌ی خود در طول اولین دوره‌ی جلسات هماهنگی و آماده‌سازی جهتِ اجرای برگزیدگانِ جشنواره، ذهنیتِ من و دیگر دوستانم را سازماندهی و باروَر ساختند، تقدیر و تشکر ‌نمایم. سایه‌شان مُستَدام.

حسین خوش‌چهره»

لازم به ذکر است، برگزیدگان دهمین جشنواره‌ی ملّی موسیقی جوان، دانشجویان منتخب دانشگاه گیلان و دانشگاه هنرِ تهران شنبه و یکشنبه ۱۶ و ۱۷ بهمن ماه در تالار رودکی به اجرای صحنه‌ای پرداختند.

چاپ
>