X
به سرپرستی محمدامین اکبرپور و آواز منوچهر فیروزی

کنسرت گروه پنج‌گاه در فرهنگسرای نیاوران

سه شنبه, 4 خرداد 1395

گروه پنج‌گاه پنج‌شنبه ۶ خرداد، ساعت ۲۱ در فرهنگسرای نیاوران به سرپرستی محمدامین اکبرپور و آواز منوچهر فیروزی در دو بخش روی صحنه می‌رود.

به گزارش نای، اکبرپور در مورد رویکرد خود از برگزاری این اجرا گفت: «من و جناب منوچهر فیروزی در حال جمع‌آوری دو آلبوم «یادواره‌ی عارف» و «یادواره‌ی شیدا» هستیم که در هر کدام هشت تصنیف از این بزرگان توسط بنده تنظیم و مقدمه‌ای برایشان ساخته شد، و قرار است از طرف مؤسسه‌ی جناب فیروزی منتشر شود. امسال بنا شد که بخشی از آلبوم «یادواره‌ی عارف» را ۶ خرداد در نیاوران اجرا کنیم، به‌همراه اعضای گروه پنج‌گاه که هر کدام پیش از این هم بنده و هم جناب فیروزی افتخار همکاری با آنها را داشته‌ایم و مهم‌تر اینکه همگی در یک مکتب ساز می‌زنیم.»

وی در مورد این برنامه گفت: «این اجرا در دو بخش دستگاه شور و آواز افشاری می‌باشد. بخش نخست پیش‌درآمد شهنازی، سه تصنیف چه‌شورها، از خون جوان، و آمان، که تنظیم‌شان کرده‌ام، در کنار ساز و آواز شور و دشتی اجرا می‌شود.»

وی افزود: «در بخش دوم پیش‌درآمد محجوبی، سه‌ضربی درویش‌خان، دو تصنیف از کفم رها، و دیدم صنمی در کنار یک تصنیف از جناب فیروزی، به‌همراه ساز وآواز افشاری اجرا می‌شود. در هر دو بخش بنده علاوه بر تنظیم، یک چهارمضراب در شور و یک دوضربی در افشاری ساخته‌ام و به این رپرتوار اضافه نموده‌ام.»

اکبرپور در مورد اشعار بخش دوم گفت: «اشعار آواز بخش افشاری را جناب استاد سهیل محمودی سروده‌اند و در اختیارمان قرار داده‌اند. با تشکر از ایشان و تمام عزیزانی که همچون همیشه ما را حمایت نمودند.»

اعضای گروه عبارتند از: محمدامین اکبرپور (تار)، زمان خیری (نی)، سعید جلالیان (تمبک)، محمدباقر زینالی (عود)، علی صحفی (تار)، عمران فروزش (دف)، محسن عبدالکریمی (کمانچه)، یاشار مهاجری (سنتور).

photo_2016-05-23_09-31-33

چاپ
>