X

کنسرت جاودانه‌های محمدرضا لطفی برگزار شد

شنبه, 25 شهریور 1396

گروه همنوازان «نیایش» به سرپرستی پویان خلیلی و خوانندگی امیر اثنی‌عشری آثار ماندگار استاد محمدرضا لطفی را به همت شرکت شیناتک (گروه هنری موزاوی) روی صحنه بردند.

به گزارش روابط عمومی انجمن موسیقی ایران، گروه همنوازان «نیایش» که پنج نفر از اعضای آن از شاگردان زنده‌یاد استاد محمدرضا لطفی بودند به سرپرستی پویان خلیلی به اجرای برخی از آثار این استاد بزرگ موسیقی پرداختند. پویان خلیلی، نوازندۀ تار و امیر اثنی‌عشری خوانندۀ گروه در کنار زنده‌یاد استاد محمدرضا لطفی در گروه بازسازی «شیدا» پیش از این در کنار استادشان فعالیت داشته‌اند. اجرای جاودانه‌های استاد محمدرضا لطفی با هدف حفظ و اشاعۀ آثار و مفاخر موسیقی اصیل ایرانی با همکاری گروه «نیایش» و نوازندگان گروه «سیاوشان» و حمایت شرکت شیناتک (گروه هنری موزاوی) روی صحنه رفت.

در بخش اول، گروه پیش‌درآمد علی‌اکبرخان شهنازی در شور را اجرا کرد. سپس ساز و آوازی در دستگاه شور با همراهی تار پویان خلیلی اجرا شد و در ادامه تصنیف «تازه بهار» به اجرا درآمد. پس از اجرای این تصنیف ساز و آواز دیگری با همراهی تار رضا ابراهیمی و نی علی فربدنیا اجرا شد و در خاتمه تصنیف معروف «ای عاشقان» با کلام سایه اجرا شد و گروه مورد تشویق حاضرین قرار گرفت.

پس از بیست دقیقه آنتراکت گروه «نیایش» روی صحنه آمد تا برخی دیگر از جاودانه‌های استادشان محمدرضا لطفی را برای علاقمندان اجرا کنند.

در بخش دوم پیش‌درآمدی در آواز بیات ترک اجرا شد. پس از اجرای ساز و آواز تصنیف «ای به مویت» با کلام سایه اجرا شد. تصنیف‌های دیگری که در ادامۀ این برنامه اجرا شدند عبارت بودند از «ای حریفان» و «به یاد عارف» و گروه با اجرای رنگ بیات ترک به برنامۀ خود پایان داد.

اعضای گروه نیایش در این اجرا عبارت بودند از: پویان خلیلی (سرپرست و نوازندۀ تار)، امیر اثنی‌عشری (خواننده)، رضا ابراهیمی (تار)، هومن جدیدی (کمانچه)، علی فربدنیا (نی)، اسماعیل رضایی (بم‌تار)، ناهید طلایی (تار)، سپهر حمزه‌لو (تمبک)، حجت فرجیان (عود).

این برنامه به همت شرکت شیناتک (گروه هنری موزاوی) جهت حمایت از آثار فاخر میراث فرهنگ مصوت موسیقی ایرانی برگزار شد. این شرکت با طراحی اپلیکشن موزاوی و ایجاد فضایی جهت نمایش فیلم‌ها و کنسرت‌های موسیقی ایرانی بانک اطلاعات کنسرت‌ها و کلیپ‌های موسیقی ایرانی در شاخه‌های مختلف را ایجاد کرده است.

چاپ
>