X
با داوری هنگامه اخوان، عباس سجادی و مهیار علیزاده

چهارمین برنامه‌ی هزارصدا در سال جدید برگزار می‌شود

یکشنبه, 31 اردیبهشت 1396

چهارمین برنامه هزارصدا در سال ۱۳۹۶ و دور جدید این برنامه در بخش موسیقی اصیل ایرانی، عصر روز سوم خرداد، هم‌زمان با خجسته سال‌روز آزادی خرمشهر، آغاز می‌شود.

به گزارش روابط عمومی انجمن موسیقی ایران، در این برنامه که داوری بخش آواز آن با هنگامه اخوان، داوری بخش شعر با سیدعباس سجادی و داوری بخش آهنگسازی و نوازندگی آن با مهیار علیزاده است، سه گروه «آوین»، «شبروان» و «عیاران» به ارائه‌ی برنامه و رقابت خواهند پرداخت، و کارشان توسط کارشناسان برنامه مورد تحلیل و بررسی قرار خواهد گرفت و در پایان گروه برگزیده انتخاب و به فینال راه خواهد یافت.

استاد هنگامه اخوان پیش از این، مهرماه سال گذشته، برنامه‌ای که به عنوان نیمه نهایی و برای برگزیدن بهترین‌های برنامه‌های برگزارشده در بهار و تابستان بود، در کنار استاد محمدعلی بهمنی و داود آزاد حضور در این برنامه را تجربه کرده بود و سیدعباس سجادی نیز، پیش‌تر سه بار و آخرین بار در کنار استادان فریدون شهبازیان و حمیدرضا نوربخش به عنوان کارشناس داوری شعر در برنامه هزارصدا شرکت کرده بود اما مهیار علیزاده اولین بار است که در این برنامه حضور پیدا می‌کند.

این برنامه به استادان زنده‌یادان علی اصغربهاری و منوچهر همایون‌پور تقدیم خواهد شد که تولدشان، بیستم و دهم خرداد ماه است. در بخش بزرگداشت استاد بهاری، شهرام صارمی ‌کمانچه‌نوازی خواهد کرد. صارمی ‌تحصیل‌کرده رشته موسیقی و از شاگردان کمانچه استاد بهاری و استاد‌ هادی منتظری‌ست که سال‌ها به آموزش این ساز اصیل مشغول است.

همچنین این برنامه هم مثل برنامه‌های دیگر هزارصدا میان برنامه‌های دیگری هم خواهد داشت.

هزارصدا برنامه‌ای برای معرفی چهره‌ها و استعدادهای تازه موسیقی در ژانرهای سنتی و پاپ است و هرماه دوبار برگزار می‌شود. برنامه بخش سنتی هزارصدا اولین چهارشنبه هر ماه و برنامه بخش پاپ نیز سومین پنج‌شنبه هر ماه برگزار می‌شود. مدیرمسئول این برنامه که وارد پنجمین سال برگزاری‌اش شده، آرش نصیری است.

چاپ
>