X

هشتمین نشست تخصصی هنرمندان موسیقی کرج برگزار شد

یکشنبه, 12 شهریور 1396

هشتمین نشست تخصصی هنرمندان موسیقی کرج با استقبال بی نظیر علاقه مندان کرجی برگزار گردید.

به گزارش روابط عمومی انجمن موسیقی ایران، در ابتدا مجری برنامه ضمن خوش‌آمد‌گویی و عرض احترام این‌گونه عنوان کرد: این نشست از جمله برنامه‌هایی است که با نظم بی‌مانند و این‌گونه با دقت برگزار می‌شود و از بانی این سلسله‌نشست‌ها جناب سبحان مهدی‌پور (خواننده و مدیرمسئول آموزشگاه موسیقی آوای دل گوهردشت) جهت ایراد سخنرانی دعوت به عمل آورد.

سبحان مهدی‌پور (خواننده موسیقی ایرانی) ضمن تشکر از حضور و استقبال علاقه‌مندان و موسیقیدانان متن بروشور نشست را برای حضار خواند.

«خدا رو شکر دگربار فرصتی دست داد و توانستم به یاری شما عزیزان هشتمین نشست تخصصی هنرمندان موسیقی کرج را اجرا کنم. هدف از اجرای این سلسله‌نشست‌ها که هر ماه برگزار می‌گردد آشنایی هرچه بیشتر علاقه‌مندان به مقولۀ ساز و آواز و ترویج و اشاعۀ موسیقی و ادبیات فاخر ایران‌زمین می‌باشد. اینجانب با همراهی آموزشگاه موسیقی آوای دل گوهردشت تمام توان خود را جهت هرچه بهتر برگزار شدن این برنامه‌ها گذاشته و اگر هم ضعفی در کار باشد با همراهی شما مهربانان برطرف خواهیم کرد.

با توجه به اینکه این برنامه و نشست برای اولین‌بار در طی این سال‌ها در کرج برگزار می‌گردد و اینجانب بانی این نشست می‌باشم، امید آنکه تحت هر شرایطی دیگر دوستان این راه را ادامه دهند تا خدمتی به موسیقی و میراث فرهنگی ما شود. از آنجا که این نشست‌ها هزینۀ مالی دربردارد و بار مالی و اقتصادی ندارد و صرفاً از نظر روحی و عاطفی ارضاکننده و قابل توجیه می‌باشد، همین جا اعلام می‌دارم چنانچه شرکتی مایل به حضور و مشارکت در برگزاری این‌گونه برنامه‌ها دارد با کمال میل استقبال خواهم کرد.

سپس نوبت به اجرای ساز و آواز توسط عیسی احمری خواننده و محسن ایروانفر نوازنده نی شد که آوازی در دستگاه همایون با زیبایی به اجرا درآورد. اجرای ساز و آواز بعدی توسط عیسی فرزان‌راد (آواز) پندار پورکمیلیان (تار) کوروش فیروزفر (دف) گردید که این گروه هم اجرایی در آواز ابوعطا داشتند.

اجرای بعدی توسط مهدی شهسوار (آواز) روزبه پارسا (کمانچه) مجتبی جعفری ( تمبک) که در دستگاه همایون به اجرا درآمد. بعد آن آقایان علی‌اکبر خادم ( تمبک) امیر متولی (سه تار) اجرای زیبایی در دستگاه نوا به صورت دونوازی داشتند.

از نکات غافلگیرانۀ این اجرا درخواست این گروه از سبحان مهدی‌پور جهت همراهی و اجرای چند بیت آواز بود که با تشویق فراوان حضار همراه شد و این خواننده روی صحنه قرار گرفت و ضمن احترام این گونه عنوان کرد: به احترام شما و علاقه‌ام به موسیقی همیشه صدای خود را هدیه شما خواهم کرد و عشق به موسیقی من را تاکنون سر پا نگه داشته و آوازی را با غزلی از هلالی جغتایی (در دل بی‌خبران جز غم عالم غم نیست) به اجرا درآورد و در قسمت نهفت تحریر بسیار زیبایی را به اجرا درآورد که مورد تشویق علاقه‌مندان و موسیقیدانان داخل سالن قرار گرفت و در پایان ضربی کار عمل در نوا با مطلع (لا ابالی چه کند دفتر دانائی را) به اجرا درآورد اجرای بعدی توسط صابر جعفریان (آواز) الیاس جهانگیر(سه‌تار) در آواز افشاری اجرا شد.

اجرای پایانی این برنامه توسط منصور رسولی (آواز) و مهدی کاوه (سه‌تار) در دستگاه نوا به اجرا درآمد در میان برنامه اجرای این گروه‌ها، جمال بیک مجری و کارشناس ادبیات و منتقد به معرفی کتاب شاعران توانمند کرجی پرداخت و غزلی از هر کدام را به اجرا درمی‌آورد. همچنین صلصال شاعر گیلانی به اجرای یکی از سروده‌های خود پرداخت.

چاپ
>