X

هادی منتظری میهمان ویژه‌ی هجدهمین شب آواز ایرانی

چهارشنبه, 27 بهمن 1395

هجدهمین شب‌ آواز ایرانی در حالی روز شنبه ۳۰ بهمن، ساعت ۱۸ در تالار سوره برگزار می‌شود که نوازنده‌ی کمانچه استاد هادی منتظری همراه با سبحان مهدی‌پور (خواننده) به عنوان میهمان ویژه به اجرای برنامه می‌پردازند.

به گزارش روابط عمومی انجمن موسیقی ایران، هادی منتظری در سال ۱۳۳۴ در کرمانشاه متولد شد. وی دارای نشان درجه یک هنری از وزارت فرهنگ و ارشاد است.منتظری موسیقی را نزد نوازنده‌ ی به‌نام محمود مرآتی آغاز کرد و پس از آشنایی با محمدرضا لطفی و به پیشنهاد او در کنار نواختن ویولن، کمانچه‌نوازی را نیز فرا گرفت. منتظری از وجود اساتید بزرگی چون نورعلی‌خان برومند، جواد معروفی، دکتر برکشلی، دکتر مسعودیه، احمد پژمان، علی تجویدی، دکتر داریوش صفوت، محمدرضا لطفی، علی‌اصغر بهاری بهره‌ برد و همچنین با خوانندگان به‌نامی چون محمدرضا شجریان در گروه شیدا، شهرام ناظری، صدیق تعریف، علیرضا افتخاری و … همکاری داشته است.

هم‌چنین سبحان مهدی‌پور متولد ۱۳۶۰ بابل، زیر نظر استاد کریم صالح عظیمی ردیف های آوازی اساتیدی چون اقبال السلطان و عبدالله خان دوامی را فراگرفت. وی سالها از محضر استادانی چون احمد ابراهیمی و حسین دهلوی بهره برد و از بدو ورود استاد محمد‌رضا لطفی به ایران در مکتب خانه میرزا عبدالله با کسب فیض از این استاد آموخته‌های خود را تکمیل کرد. بهره مندی از تجربیات استاد علی اصغر شاه‌زیدی به شناخت هر چه بیشتر پیوند شعر و موسیقی و ظرایف آوازی شیوۀ اصفهان کمک شایانی کرد. انتشار آلبوم « جرعه ای دیگر» با صدای او و هم‌چنین انتشار آثار قصۀ آفاق – یادوارۀ اقبال آذر ، سرپرستی گروه موسیقی اقبال آذر از سال ۱۳۸۸ و اجرای چندین کنسرت به همراه گروه‌های مختلف هنری از جمله فعالیت‌های هنری وی محسوب می شود. .

از دیگر بخش‌های این برنامه می توان به اجرای امیر ذاکرزاده متولد ۱۳۶۳ به همراه محمد امین اکبرپور (نوازنده تار) و پویان گرامی(نوازنده تنبک) اشاره کرد که به اجرای آوازی در مایه اصفهان با استفاده از اشعار صفی علیشاه می پردازد. امیر ذاکرزاده از محضر اساتیدی چون مجید کیانی و محسن کرامتی بهره برده و ردیف عبدالله خان دوامی و سبک و سیاق آواز استاد شجریان را نزد این اساتید فراگرفته است. وی هم‌چنین تارنوازی را نزد استاد سقای و امیر حسین رضا آموخته است. ذاکرزاده در آلبوم هایی چون مثنوی عشق، هرکه در این حلقه نیست، آتش و خاک و…به عنوان خواننده و آهنگساز همکاری داشته است. هم‌چنین  محمد امین اکبرپور متولد ۱۳۵۸ از محضر اساتیدی چون محمدرضا لطفی، داریوش پیرنیاکان، حسن آزاد‌فر، زیدالله طلوعی، کیوان ساکت و داریوش طلائی بهره برده و آموخته های خود را در زمینه نواختن تار و سه تار نزد آنها تکمیل کرده است. عضویت در گروه بازسازی شیدا به سرپرستی استاد محمدرضا لطفی و انتشار آلبوم‌های یادواره ظلی اصفهان و چهارگاه با این گروه، تشکیل گروه همنوازان سایه، انتشار آلبوهای: گلفرش،گلبانگ، نصیرخوانی، سروشان و نشود فاش به همراه این گروه و همکاری در آلبوم هایی دیگر از جمله مهم ترین فعالیت های هنری اکبرپور در سالیان اخیر به‌شمار می آید. پویان گرامی نیز متولد ۱۳۶۱ تنبک را زیر نظر اساتیدی چون جمشید محبی، مسعود براره و بهمن رجبی فراگرفته است. اجرای کنسرت به‌همراه گروه‌های ماهریز، صنم، گاهان، جوان، سپید و سیاه و هم‌چنین گروه همنوازان سایه در ایران، اسپانیا و فرانسه و انتشار آلبوم‌های خوش بود یاری و یاری، تابرویند شوقها و شب و خاموشی از مهم‌ترین فعالیت های پویان گرامی است .

در این نشست ماهانه که با هدف تجلیل از پیشکسوتان آواز ایرانی، کشف و معرفی چهره‌های جدید شکل گرفته است؛ هنرمندان ویژه  دیگری نیز اجرا خواهند داشت که اخبار آن متعاقبا اعلام خواهد شد. علاقه مندان برای اطلاع از سایر بخش‌های برنامه می‌توانند‌ به اخبار تکمیلی در وب‌سایت مرکز موسیقی حوزه هنری به نشانی musicenter.ir مراجعه کنند.

گفتنی است علاقه‌مندان برای تماشای برخط هجدهمین شب آواز ایرانی می‌توانند‌ به وب‌سایت موسسه حام به نشانی www.e-haam.ir مراجعه کنند.

هجدهمین شب آواز ایرانی به همت مرکز موسیقی و موسسه فرهنگی هنری سپهر سوره هنر، شنبه  ۳۰ بهمن‌ماه ساعت ۱۸ در تالار «سوره» حوزه هنری واقع در خیابان سمیه نرسیده به حافظ برگزار می‌شود. ورود برای عموم علاقه‌مندان آزاد است

چاپ
>