X

مراسم نکوداشت فخری ملک‌پور برگزار می‌شود

چهارشنبه, 1 شهریور 1396

مراسم نکوداشت فخری ملک‌پور (نوازنده و مدرس پیشکسوت پیانو) یکشنبه پنجم شهریور به همت مؤسسه‌ی فرهنگی هنری «راد نو اندیش» با حضور تعدادی از هنرمندان و علاقه‌مندان موسیقی ایرانی در تالار وحدت تهران برگزار می‌شود.

به گزارش روابط عمومی انجمن موسیقی ایران، در این مراسم که با حضور جمعی از هنرمندان و پیشکسوتان موسیقی برگزار می‌شود، هنرمندانی چون محمد اسماعیلی و سعید ثابت به همنوازی سنتور و تمبک می‌پردازند. حریر شریعت‌زاده نوازنده‌ی پیانو و از شاگردان فخری ملک‌پور نیز قطعاتی را به خوانندگی سالار عقیلی اجرا می‌کند. این در حالی است که پخش کلیپ تصویری از پیانونوازی ملک‌پور با همراهی سالار عقیلی از جمله بخش‌های این مراسم نکوداشت است.

فخری ملک‌پور، نوازنده‌ی پیشکسوت پیانو تنها یادگار سبک پیانونوازی مرتضی‌خان محجوبی است که به مدت ۱۲ سال نواختن پیانو به سبک ایرانی را از این استاد برجسته فرا گرفت. او مدت چهار سال نزد استاد احمد عبادی به نواختن سه‌تار و همچنین به فراگیری بیشتر موسیقی ایرانی نزد اساتیدی چون ادیب خوانساری، حسین تهرانی، عبدالحسین شهنازی، رضا ورزنده و علی تجویدی پرداخت.

همکاری با هنرمندان شناخته‌شده‌ای چون پرویز یاحقی، محمود خوانساری، اسدالله ملک، فرهنگ شریف، رضا ورزنده، حسن کسایی، عبدالوهاب شهیدی و محمدرضا شجریان از جمله فعالیت‌هایی است که این هنرمند در عرصه‌ی موسیقی انجام داده است.

ملک‌پور طی سال‌های اخیر علاوه بر نوازندگی و آهنگسازی به تدریس ساز پیانو به شیوه‌ی ایرانی نیز مشغول است. «مشق استاد» شامل سه لوح فشرده از نواخته‌های این هنرمند و دست‌نوشته‌های استاد مرتضی محجوبی از تألیفات مهم این هنرمند در عرصه‌ی پژوهش است.

«طرب‌انگیز»، «آه باران»، «به که مانی»، «نسیم بهاری» و «در آیینه‌ی خیال» از جمله آثار موسیقایی این هنرمند پیشگام موسیقی ایرانی است که تا کنون در دسترس علاقه‌مندان قرار گرفته است.

مراسم نکوداشت استاد فخری ملک‌پور ساعت ۲۱:۳۰ روز یکشنبه پنجم شهریور توسط مؤسسه‌ی فرهنگی هنری «راد نو اندیش» در تالار وحدت تهران برگزار می‌شود.

چاپ
>