X

مرادخانی: مشکل بیمه هنرمندان موسیقی نواحی حل می‌شود

شنبه, 10 تیر 1396

معاون امور هنری وزیر ارشاد عصر جمعه ۹ تیر با هنرمندان موسیقی نواحی در کرمان دیدار کرد.

به گزارش روابط عمومی انجمن موسیقی ایران، علی مرادخانی عصر روز جمعه ۹ تیرماه در لابی هتل پارس کرمان با هنرمندان حاضر در جشنواره موسیقی نواحی ایران دیدار کرد و در این نشست صمیمانه به بررسی برخی از مشکلات هنرمندان فعال در حوزه موسیقی مقامی پرداخت.

مرادخانی در این نشست گفت: من همیشه در جشنواره موسیقی نواحی به دیدار هنرمندان این حوزه می‌روم و گپ‌وگفت‌هایی با آن‌ها دارم تا ان‌شاء‌الله اگر مشکلی دارند، معاونت هنری به آن مشکلات رسیدی کند. خوش‌بختانه هنرمندان مقامی هم احوال ما را می‌پرسند و این اتفاق بسیار خوشایندی است.

معاون امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خصوص مطالباتی که هنرمندان موسیقی نواحی مطرح کردند اظهار داشت: مطالبات هنرمندان موسیقی نواحی بیشتر در محور این موضوع قرار می‌گیرد که دسترسی آن‌ها به مسئولین محدود است. به همین خاطر است که من همیشه این هدف را در پیش می‌گیرم که هنرمندان بتوانند با من و دیگر مسئولین دیدار کنند و هر چه که مد نظرشان هست را بگویند تا بتوان از امکاناتی که وجود دارد به نفع آن‌ها استفاده کرد.

مرادخانی درباره دغدغه بیمه هنرمندان موسیقی نواحی گفت: مشکل بیمه یکی از عمده مشکلات هنرمندان موسیقی نواحی است که ما ان‌شاء‌الله در سال جاری این مشکل را برای اکثر کسانی که در حوزه موسیقی مقامی فعال هستند، حل و فصل خواهیم کرد. البته برای پیشکسوتان و افرادی بالای ۶۰ سال باید فکر دیگری کرد که ان‌شاء‌الله مشکل آن‌ها هم حل می‌شود.

علی مرادخانی درباره اهمیت موسیقی نواحی و جشنواره موسیقی نواحی ایران خاطرنشان کرد: موسیقی مقامی شناسنامه و هویت موسیقی ایران است و هر کس که هر کاری از دستش بر می‌آید باید برای موسیقی مقامی انجام دهد. خوشبختانه جشنواره موسیقی نواحی ایران امسال توانسته به نسبت سال‌های گذشته خودی نشان دهد. امیدوارم که موسیقی نواحی در سال‌های آتی به جایگاهی که در خورش است، برسد و شکل لازمش را در حوزه ایران فرهنگی بگیرد.

چاپ
>