X

محسن تویسرکانی: جشنواره انگیزۀ بسیار خوبی برای جوانان است

یکشنبه, 19 شهریور 1396

یازدهمین روز جشنواره به نوازندگان سازهای پیانو و ویُلنسل اختصاص داشت که در مقابل هیئت داوران متشکل از آرپینه ایسراییلیان، فریماه قوام‌صدری، گاگیک بابایان، رافائل میناسکانیان (بخش پیانو)، و محسن تویسرکانی و کریم قربانی (بخش ویُلنسل) به اجرای رپرتوارِ ردۀ سنی خود پرداختند.

جشنواره انگیزۀ بسیار خوبی برای جوانان است

به گزارش روابط عمومی انجمن موسیقی ایران، محسن تویسرکانی در حاشیۀ یازدهمین جشنوارۀ ملی موسیقى جوان دربارۀ کیفیت اجراها و تأثیرات جشنواره به روابط عمومی جشنواره توضیح داد.

محسن تویسرکانی در خصوص کیفیت اجراهای این دوره گفت: گروه الف بسیار خوب ظاهر شد و حتی می‌توان گفت کیفیت اجراها دور از انتظار بود. ما از گروه ب انتظار بیشتری داشتیم. روی‌هم‌رفته شرکت‌کنندگان باید جشنواره را جدّی‌تر بگیرند و تلاش بیشتری کنند.

او به اهمیت گروه سنی ج چنین اشاره کرد: این ردۀ سنی می‌توانند خودشان در آموزشگاه‌ها تدریس کنند. خوشبختانه شرکت‌کنندگان این دوره از استادانی که خود تدریس می‌کنند نبودند، زیرا اجرای باکیفیتی ارائه ندادند.

وی دربارۀ اهمیت جشنوارۀ جوان توضیح داد: این جشنواره انگیزۀ بسیار خوبی برای جوانان است. امید است که تداوم داشته باشد و توجه بیشتری به جشنواره‌های این‌چنینی شود. کار هنری تا زمانی که پشتوانه نداشته باشد پیش نمی‌رود. کار هنری هزینه‌بر است و درآمدزا نیست. نباید فرهنگ کنار گذاشته شود و آموزش نادیده گرفته شود.

یازدهمین جشنوارۀ ملی موسیقی جوان به دبیری هومان اسعدی، با مشارکت گستردۀ استادان برجستۀ موسیقی کشور، و با حضور ۵۰۰ نوازنده و خوانندۀ جوان توسط انجمن موسیقی ایران، با حمایت معاونت امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و دفتر موسیقی و همکاری بنیاد رودکی، از ۸ تا ۲۶ شهریور ماه سال جاری در تالار رودکی، و مراسم اختتامیه نیز در ۲۷ شهریور ماه در تالار وحدت برگزار خواهد شد.

چاپ
>