X
بابک بوبان مطرح کرد

مجموعه سخنرانی‌های لئونارد برنستاین و «موسیقی ایرانی برای کودکان» منتشر می‌شود

شنبه, 29 اسفند 1394

photo_2016-03-19_10-12-09

بابک بوبان در مورد فعالیت‌های خود در سال ۹۵ گفت: «در سال جدید مجموعه سخنرانی‌های لئونارد برنستاین در دانشگاه هاروارد با عنوان «سؤال بی‌جواب» و «موسیقی ایرانی برای کودکان» را منتشر خواهم کرد.»

وی افزود: «کار متمرکز روی موسیقی نوجوانان را پی خواهم گرفت تا این بخش حساس و مهم جامعه ببیند که در کنارش هستیم و آینده‌ی نزدیک را با او قسمت خواهیم کرد.»

بوبان ضمن تبریک سال نو به موسیقیدانان ایرانی و مردم ایران گفت: «امیدوارم سال ۹۵، سال خلاقی برای موسیقی ایرانی‌ها باشد. برای موسیقیدانان و شنوندگان ایرانی سالی پر از موسیقی خوب آرزو دارم.»

بابک بوبان، متولد ۱۳۵۰ در تهران؛ فارغ‌التحصیل سازمان ملی پرورش استعدادهای درخشان، کارشناس زبان و ادبیات انگلیسی از دانشگاه تهران و کارشناس ارشد زبان‌شناسی از دانشگاه علامه طباطبایی است. پایان‌نامه‌ی کارشناسی ارشدش «بررسی نقش موسیقی آوازی در آموزش شعر فارسی» بوده که با نظارت و مشاوره‌ی دکتر علی‌محمد حق‌شناس صورت پذیرفته است. از اردیبهشت ۱۳۶۰ به فراگیری سنتور نزد استاد فرامرز پایور پرداخت و در جشنواره‌های موسیقی فجر در سال‌های ۱۳۷۳ و ۱۳۷۴ مقام اول سنتور را کسب کرد. در بهار ۱۳۸۴ با تکیه بر دانش و تجربه‌ی تعلیم‌وتربیت و موسیقی و با همراهی نگار بوبان «انجمن دوستداران موسیقی» را تشکیل داد. او تاکنون اجراهای متعددی از آثار خود را به صحنه برده است که از آن میان می‌توان یاد نیما در تالار رودکی به همراه ارکستر زهی تذرو با سرپرستی و تنظیم سرور زره‌گر و «اجرای موسیقی آوازی و سازی با شعر نو» به همراهی نگار بوبان را نام برد. با ساز دیوان نیز قطعات آوازی خود با شعرهای نیما را به صحنه برده است. بخش غالب ساخته‌های وی را موسیقی آوازی با شعر نو از نیما، شاملو و اخوان ثالث، موسیقیِ سازی ِ بداهه و موسیقی برای کودکان و نوجوانان تشکیل می‌دهند. جدیدترین اجرایش «سترون» نام دارد که برای سنتور هشت‌خرکِ سه‌سیم، آواز و گروه راویان با شعر اخوان ثالث ساخته شده است. آلبومی از وی منتشر شده و دو آلبوم دیگر نیز در دست انتشار دارد. چندی است که به بررسی کوک و ساختمان سنتور برای بهبود مشکلات آن و ارتقا امکانات این ساز مشغول بوده و سنتور هشت خرک سه‌سیم حاصل اخیر این فعالیت است. فیلم‌های کنسرت برای کودکان و نوجوانان از لئونارد برنستاین را ترجمه و گویندگی کرده؛ همچنین صاحب چندین مقاله و ترجمه در نشریات و مجلات تخصصی موسیقی است.

چاپ
>