X

فرماندار بم عنوان کرد: موسیقی نواحی از مهمترین عناصر فرهنگ بومی است / آمادگی میزبانی گروههای جشنواره دهم را داریم

سه شنبه, 9 خرداد 1396

مهندس اشک، فرماندار شهرستان بم گفت: موسیقی نواحی از مهمترین عناصر فرهنگ بومی و مظهر تمدن هر قومی است و سرشار از معرفت، حکمت و کرامت است.

شهرستان بم یکی از شهرهایی است که سال گذشته میزبان چند گروه از گروههای شرکت کننده در نهمین جشنواره موسیقی نواح ایران بود ،اکنون و به فاصله کمتر از یک ماه تا برگزاری دهمین جشنواره موسیقی نواحی ایران در کرمان؛فرماندار این شهرستان از اهمیت موسیقی نواحی و لزوم پاسداشت ارزشهای فرهنگی سخن می گوید .

وی در گفتگویی با روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان؛ برپایی جشنواره موسیقی نواحی  راحرکتی نو و گامی  موثر در جهت توجه و حفظ موسیقی نواحی دانشت و افزود:  بی شک این رویداد مهم فرصت مناسبی است برای هنرمندان و هنردوستان موسیقی تا علاوه بر شناخت آواها، نواها، سازها و آئین ها زمینه تبادل نظر بیشتر هنرمندان این عرصه را ایجاد نموده و حرکتی گسترده در عرصه هایی تازه در حوزه موسیقی  ایجاد گردد.

 مهندس اشک تصریح کرد: شهروندان شرق استان  به ویژه  شهرستان بم به لحاظ روح موسیقیایی قوی خود در زمینه ظهور نخبگانی که همواره سرآمد بوده  و هریک به تنهایی عناصری جریان ساز و منحصر به فرد و پیشرو بوده اند . هم اکنون نیز جوانان مستعدی دارد که زمینه کشف و معرفی استعدادهای هنری جوانان فراهم خواهد شد.

ی ادامه د اد:برپایی این جشنواره ها از طرفی پویایی، شور و نشاط اجتماعی را در پی خواهد داشت. بنابراین نشست و دیدار با برگزیدگان موسیقی نواحی کشور اعتلای فکری در زمینه خلق آثار بدیع ، جذاب و فاخر هنری را مهیا می نماید. ضمن این که ثبت و ضبط آثار هنرمندان موسیقی محلی گنجینه ای ارزشمند  خواهد بود .

وی بر تاثیر موسیقی بر روحیه نشاط و شادابی مردم تاکید کرد و افزود: مردم شهرستان بم با استقبال بی نظیری که در برنامه های سال گذشته جشنواره موسیقی نواحی در بم داشته اند، نشان دادند که با دلی سرشار از معرفت و زیباشناسی به فرهنگ و هنر دیارشان عشق ورزیده و در اعتلای پیوند فرهنگ ها و ارزش ها سهیم خواهند شد و معتقدند شناخت فرهنگ بومی ملل و اقدام راه پر تلاطم بشریت را هموارتر می نماید.

فرماندار بم ضمن آمادگی شهرستان بم در برگزاری موسیقی نواحی تاکید کرد: این شهرستان در نظر دارد همچون سال گذشته به منظور ایجاد شور و نشاط در میان اقشار جامعه از برگزاری دومین دوره این رویداد بزرگ هنری  در بم که مورد استقبال گسترده مردم شهرستان بوده حمایت نماید از این رو ضمن اعلام آمادگی درخواست خود را برای برنامه ریزی و استفاده از ظرفیت های این حرکت مطرح فرهنگی هنری در این شهرستان اعلام می دارد.

وی ابراز امیدواری کرد با همدلی، همیاری و همکاری و مشارکت جدی و استفاده از تمامی ظرفیت های این شهرستان در برپایی بخشی از این جشنواره در شهرستان بم ایفا نقش نموده و منشاء اثر باشیم.

چاپ
>