X

علی‌اصغر شاه‌زیدی در تهران کنسرت می‌دهد

یکشنبه, 8 مرداد 1396

طی روزهای آتی تالار وحدت میزبان علی‌اصغر شاه‌زیدی و ارکستر ملی ایران خواهد بود.

پس از اجرای علی‌اصغر شاه‌زیدی و ارکستر ملی ایران در شهر اصفهان، تالار وحدت تهران میزبان این ارکستر خواهد بود.

اجرای تصنیف‌هایی چون «سروش آسمانی»، «کاخ بلند»، «جام مدهوشی» و «سرو دلجوی» ساخته هنرمندانی فریدون شهبازیان، علی تجویدی و حسین دهلوی و تصنیف‌هایی از آلبوم‌های «چرخ گردون» و «سروش آسمانی» چون از جمله برنامه‌های این کنسرت است ضمن اینکه در این کنسرت قطعاتی چون «به یاد صبا»، «سرود گل»، «سبکبال»، «پرلود گریز» و پرلود «جام تهی» و شوشتری برای ویلون و ارکستر با تکنوازی علیرضا خلج اسماعیلی اجرا می‌شود.

علی اصغر شاهزیدی خواننده این اجرای ارکستر ملی ایران، مدرس آواز و ردیف‌دان، متولد سال ۱۳۲۷ در اصفهان است. وی در جوانی به محضر استاد آواز جلال تاج اصفهانی راه یافت و به مدت یازده سال به طور مستمر از وی تعلیم گرفت. شاهزیدی علاوه بر تسلطی که به آواز ایرانی دارد با نواختن نی آشنایی بسیار دارد.

کسب رتبه نخست در رشته آواز در دومین آزمون سراسری باربد، تدریس آواز در هنرستان موسیقی اصفهان و واحد موسیقی صدا و سیمای اصفهان، و تدریس خصوصی آواز تاکنون از فعالیت‌های آموزشی او حکایت دارد. از معروف‌ترین آثار وی تصنیف «جام مدهوشی» از آلبوم «چرخ گردون» با آهنگ علی تجویدی، تار جلیل شهناز، تنظیم فریدون شهبازیان و شعر بیژن ترقی است. شاه‌زیدی با علی تجویدی،جلیل شهناز، حسن کسایی، هابیل علی‌اف و فریدون شهبازیان همکاری هنری داشته است.

بنابود این کنسرت در تاریخ ۱۸ مرداد برگزار شود که فوت ناگهانی حسین شهبازیان، پدر فریدون شهبازیان رهبر ارکستر ملی ایران، موجب شد تا اجرای این برنامه به تعویق بیفتد.

 

چاپ
>