X

علیرضا سلیمانی: دوتار شمال خراسان همراه با آواز است

چهارشنبه, 22 شهریور 1396

شرکت‌کنندگان در بخش موسیقی نواحی ایران در چهاردهمین روز، ویژۀ موسیقی شمال خراسان، به اجرای قطعاتی مبتنی بر سنت موسیقایی منطقۀ مورد نظر خود پرداختند.

دوتار و آواز باید توأمان باشد

به گزارش روابط عمومی یازدهمین جشنوارۀ ملی موسیقی جوان، علیرضا سلیمانی دربارۀ کیفیت اجراهای این دوره گفت: هر سه ردۀ سنی خوب بودند، اما ردۀ سنی الف از همه بهتر ظاهر شد. گروه سنی الف کار را جدی‌تر گرفته بود. اصالت تا حدودی رعایت شده بود.

او دربارۀ بخش آواز ادامه داد: در بخش آواز بیشتر توقع داشتیم. دوتار شمال خراسان همراه با آواز است. متأسفانه فقط دوتار آموزش می‌بینند، با وجود اینکه دوتار و آواز باید توأمان باشد.

او توصیه کرد: مردم هر منطقه‌ای به آوازشان مسلّط هستند و می‌توانند از آنها کمک بگیرند. استادان زیادی حضور دارند، باید آنها را پیدا کنند و آموزش ببینند. نباید به کارشان در این سن قانع باشند.

یازدهمین جشنوارۀ ملی موسیقی جوان به دبیری هومان اسعدی، با مشارکت گستردۀ استادان برجستۀ موسیقی کشور، و با حضور ۵۰۰ نوازنده و خوانندۀ جوان توسط انجمن موسیقی ایران، با حمایت معاونت امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و دفتر موسیقی و همکاری بنیاد رودکی، از ۸ تا ۲۶ شهریور سال جاری در تالار رودکی، و مراسم اختتامیه نیز در ۲۷ شهریور ماه در تالار وحدت، برگزار خواهد شد.

چاپ
>