X
در هجدهمین روز جشنوارۀ ملی موسیقی جوان مطرح شد

عبدالرحمن غوثی: اصالت اجراها رعایت شده بود

یکشنبه, 26 شهریور 1396

نوازندگان جوان ساز دف در سه ردۀ سنیِ الف، ب، و ج در هجدهمین روز جشنوارۀ ملی موسیقی جوان در مقابل هیئت داوران متشکل از عبدالرحمن غوثی، عطاالله سلامیه، و علاالدین یاسینی به اجرای مقام‌های دف پرداختند.

 

از پیشکسوتان بیشتر بشنوند

به گزارش روابط عمومی انجمن موسیقی ایران، عبدالرحمن غوثی کیفیت آثار را چنین ارزیابی کرد: آثار از نظر کیفیت خوب بود و از نظر کمی نسبت به سال گذشته افزایش پیدا کرده بودند. شرکت‌کنندگان در رده‌های سنی مختلف نیز پیشرفت خوبی داشتند.

غوثی دربارۀ تکنیک و بیان موسیقایی آثار گفت: امسال نیز مانند سال گذشته تا حدودی تکنیک‌ها و بیان موسیقایی و همچنین اصالت اجراها رعایت شده بود.

در ادامه این داور به شرکت‌کنندگان توصیه نمود: توصیه می‌کنم ریتم‌های مورد نظر را به‌خوبی یاد بگیرند و به آن توجه داشته باشند. سعی داشته باشند تا از پیشکسوتان بیشتر بشنوند تا در مسیر صحیح آموزش قرار بگیرند.

وی دربارۀ علت کاهش هر سالۀ تعداد اعضای گروه ج نسبت به سال گذشته توضیح داد: در بخش ساز دف ما شاهد استقبال بیشتری نسبت به سال‌های گذشته بودیم و ناراضی نیستیم. گرایش به سازها از سنین پایین شروع می‌شود و یکی از علت‌هایی که تعداد شرکت‌کنندگان در ردۀ سنی الف بیشتر است همین موضوع است.

غوثی در خاتمه دربارۀ برگزاری جشنوارۀ ملی موسیقی جوان گفت: در این چند سال که حضور دارم، اجرای برنامه‌ها و گروه‌ها را بسیار خوب دیدم و از هر نظر راضی بودم. امیدوارم هر سال جشنواره باشکوه‌تر برگزار شود و سطح شرکت‌کنندگان ارتقا یابد.

مراسم اختتامیۀ یازدهمین جشنوارۀ ملی موسیقی جوان فردا دوشنبه ۲۷ شهریور ماه در تالار وحدت، ساعت هشت شب برگزار خواهد شد.

چاپ
>