X
پیام تبریک مدیرعامل بنیاد رودکی به رازمیک اوهانیان

صفی‌پور: موسیقی باید وسیله‌ای در خدمت نزدیکی ملت‌ها و فرهنگ‌ها باشد

سه شنبه, 16 خرداد 1396

مدیرعامل بنیاد رودکی با ارسال پیامی دریافت نشان برجسته هنری ارمنستان را به رازمیک اوهانیان استاد برجسته موسیقی ایرانی و رهبر کر ارکستر سمفونیک تهران تبریک گفت.

به گزارش روابط عمومی انجمن موسیقی ایران، متن کامل پیام علی اکبرصفی‌پور به شرح زیر است:

«جناب آقای رازمیک اوهانیان

رهبر محترم گروه کر ارکستر سمفونیک تهران

با سلام

زبان موسیقی، زبان مشترک همه ملت‌هاست.

ما فارغ از هر رنگ، نژاد و قومیت، در این دنیای پر هیاهو به مفاهمه و درک متقابل نیاز داریم و بر اساس این نیاز، موسیقی می‌تواند و باید وسیله‌ای باشد در خدمت نزدیکی ملت‌ها و فرهنگ‌ها.

بر این اساس، دریافت نشان برجسته هنری ارمنستان را صمیمانه به جنابعالی تبریک می‌گویم.

 دریافت این نشان که به پاس انجام خدمات فرهنگی به تاریخ و فرهنگ ایران و ارمنستان صورت گرفته، بار دیگر اشتراکات فرهنگی‌مان را با همسایگانمان، خصوصاً در حوزه تمدنی فلات ایران یادآوری می‌کند.

امیدوارم تداوم حضور ارزشمند جنابعالی در گروه کر ارکستر سمفونیک تهران بتواند زمینه‌ساز انتقال تجربیات گران‌سنگ شما باشد.

با آرزوی بهروزی

علی‌اکبر صفی‌پور

مدیرعامل بنیاد رودکی»

پیش از این، اوهانیان به پاس انجام خدمات فرهنگی به تاریخ و فرهنگ ایران و ارمنستان نشان برجسته هنری ارمنستان بنام مؤسس خرناتسی فیلسوف و تاریخ‌شناس ارمنی را از طرف سرژ سرکیسیان رئیس‌جمهور این کشور دریافت کرد.

اعطای این نشان به رهبر کُر ارکستر سمفونیک تهران به سبب انجام خدمات برجسته فرهنگی و هنری در عرصه موسیقی به‌ویژه جمع‌آوری آواهای ملی ایرانی و ارمنی، اجراهای متعدد، شناساندن فرهنگ دو کشور در عرصه‌های جهانی و بین‌المللی و تنظیم‌های ماندگار در عرصه موسیقی دو کشور صورت گرفته است.

چاپ
>