X

شهریار صدیق: سطح شرکت‌کنندگان ارتقا پیدا کرده است

دوشنبه, 20 شهریور 1396

شهریار صدیق نیز به عنوان یکی از داوران در حاشیۀ اجراهای این دوره به روابط عمومی جشنواره از کیفیت آثار اجرایی گفت.

دسترسی به موسیقی خوب امکان‌پذیر شده است

به گزارش روابط عمومی انجمن موسیقی ایران، شهریار صدیق دربارۀ کیفیت اجراها توضیح داد: اجرای شرکت‌کنندگان نسبت به سال گذشته پیشرفت خوبی کرده بود. استعداد فوق‌العاده‌ای نیز در گروه سنی الف کشف کردیم. اصالت کارشان خوب بود. در قسمت کیفیت و تکنیک ضعف‌هایی وجود داشت، اما در مجموع بسیار خوب آموخته‌اند. سطح شرکت‌کنندگان ارتقا پیدا کرده است.

او در خصوص وضعیت موسیقی منطقۀ آذربایجان گفت: در سن زیر هجده سال نوازندگان بسیار خوبی رشد کرده‌اند. نوجوانان بسیار تأثیرگذار شده‌اند. معلمان تحصیل‌کرده بیشتر شده‌اند و دسترسی به موسیقی خوب امکان‌پذیر شده است.

او در خصوص اهمیت جشنوارۀ موسیقی جوان گفت: بهتر است این جشنواره‌ها در دیگر شهرهای کشورمان نیز برگزار شود. جشنواره انگیزه و قوت قلبی برای نوازندگان است. جشنواره باعث رشد و تلاش آنها می‌شود. هر سال تلاش می‌کنند تا برای سال آینده آماده شوند تا بتوانند بهتر حضور پیدا کنند. در سال آینده سطح جشنواره بالاتر خواهد رفت و رپرتواری تعیین خواهد شد. کسانی که علاقه‌مند هستند، تلاش‌شان را بیشتر می‌کنند.

فردا سه‌شنبه، ۲۱ شهریور از ساعت ۹ صبح بخش موسیقی شمال خراسان و موسیقی ترکمن برگزار خواهد شد. یازدهمین جشنوارۀ ملی موسیقی جوان با دبیری هومان اسعدی، با مشارکت گستردۀ استادان برجستۀ موسیقی کشور، و با حضور ۵۰۰ نوازنده و خوانندۀ جوان توسط انجمن موسیقی ایران، با حمایت معاونت امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و دفتر موسیقی و همکاری بنیاد رودکی، از ۸ تا ۲۶ شهریور ماه سال جاری در تالار رودکی، و مراسم اختتامیه نیز در ۲۷ شهریور ماه در تالار وحدت، برگزار خواهد شد.

چاپ
>