X

ششمین نشست تخصصی موسیقی البرز در سالن سیروس صابر برگزار شد

چهارشنبه, 21 تیر 1396

ششمین برنامه نشست تخصصی موسیقی البرز در سالن سیروس صابر اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان البرز به همت آموزشگاه موسیقی آوای دل کرج و مدیریت سبحان مهدی پور روز گذشته ۲۰ تیرماه برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی انجمن موسیقی ایران، این برنامه که هر ماه اجرا می شود با استقبال بسیار پرشور علاقه‌مندان همراه شد. در این نشست سبحان مهدی‌پور ضمن گلایه از دوستان هنرمند، متن بروشور داخل سالن را برای حضار خواند و همه دوستان را به مهر و دوستی دعوت کرد.

متن بروشور با عنوان سخنی با خوانندگان بدین شرح  است:

“شکر خدا ششمین نشست تخصصی هنرمندان موسیقی استان البرز هم امشب در حال برگزاری می باشد. درطی این چند نشست هم شرایط مساعد بود هم نامساعد. اکثرا در چنین برنامه هایی دوستان اهل موسیقی از گرفتن مجوز و شرایط سخت اداری می نالند ولی من از برخی از هنرمندنماها!!!چرا که همۀ مسئولین ادارۀ محترم مربوطه همکاری مساعدی با اینجانب تا کنون داشته و دارند (از ماست که بر ماست )هدف از برگزاری این برنامه ها با هزینۀ شخصی دفتر موسیقی آوای دل گوهردشت با مدیریت اینجانب در این آشفته بازار هنری فقط و فقط شما عزیزانی هستید که با عشق به این سالن می آئید و از نزدیک شاهد هنرنمائی دوستان اهل دل می باشید و یکی از مزایای آن شناخت این هنرمندان می باشد که سالهاست در عرصۀ آموزش و پرورش فرزندان این آب و خاک ایران عزیزمان زحمت می کشند ،بودن این برنامه ها به مراتب بهتر از نبودن آن می باشد در این چند ماه خیلی از دوستان و علاقه مندان حاضردر سالن پیامهای محبت آمیزی برای اینجانب و آموزشگاه موسیقی آوای دل ارسال کردند که دست یکان یکان آنها را با مهر می فشارم بودند و هستند هنرمندانی که از نزدیک اظهار لطف می کنند ولی در نبود ما لب به اعتراض و بدگوئی و چنان و چنین دارند اینجانب با سابقۀ بیش از ۲ دهه دلسپاری در این هنر و تولید بیش از ۴ اثر و کنسرتهای مختلف در سراسر ایران و مدیریت سالهای موسسۀ آوای دل و قبل آن معاونت هنرستان هنرهای زیبا در سال ۱۳۸۷و … خود را خدمتگزار این هنر می دانم و تا جان در بدن دارم برای ایران و ایرانی می خوانم و به دوستان کوچک در موسیقی توصیه می کنم عزیزان درست کردن موقعیت پاشیدۀ موسیقی وظیفه یکان یکان ماست ،یک دست صدا ندارد بیائید با احترام در کنار یکدیگر قرار بگیرید تا این درخت کهنسال موسیقی همچنان پایدار و پر استقامت بماند تیشه را کنار بگذارید در پایان تشکر ویژه ای از مدیر کل محترم و معاونت هنری ،مسئول واحد موسیقی و حراست ادارۀ کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان البرز و همۀ عزیزان وکارمندان ادارۀ محترم ارشاد دارم.”

در ادامه ابوالفضل ریاحی (آواز)، وحید عزیزی(تار)، بابک خواجه نوری(تنبک) ساز و آوازی را در دستگاه شور اجرا کردند.

در برنامه دوم رسول رهو (آواز)، نادر فولادی نسب (تار) آوازی را در آواز ابوعطاء به اجرا درآوردند. در قسمت سوم امیر مسعود امیری(آواز)، امیر شریفی(تار) ساز و آوازی را در دستگاه شور و مرکب خوانی به ماهور و در انتها فرود به دستگاه شور کردند که در پایان ضربی مهربانی را در بیات ترک اجرا کردند. در قسمت چهارم محمود مخدوم(آواز) ، مجید پایدار(تار) ساز و آوازی را در دستگاه راست و پنجگاه به اجرا در آوردند.

در قسمت بعدی برنامه، سبحان مهدی پور ضمن سپاس مجدد از حضار در سالن، تصنیفی را از ساخته‌های خود با مطلع “با قدسیان آسمان من هر شبی یاهو زنم” در آواز دشتی به اجرا در آورد که مورد تشویق فراوان حضار قرار گرفت.

در پایان از میهمان برنامه فاضل جمشیدی خواننده و کارشناس موسیقی جهت ایرادی چند از سخنرانی دعوت به عمل آمد که  او هم مباحثی را در مورد آواز و پیچیدگی آن بیان کرد و از برخی از خوانندگان خواست تا مردم را با اجرای تصنیف به بیراهه نبرند و به بخش آواز هم توجه داشته باشند.

او همچنین ادامه داد: جامعه ما نباید به راحتی هر آوازی را بپسندد؛ هنرمند اگر با مردم صادق نباشد هنرش هم به دل مردم نخواهد نشست ،آواز خواندن کار هر کسی نیست و بسیار سخت است.

چاپ
>