X

سیاوش ظهیرالدینی: پیشرفت خوبی در بخش ساز ویولا حاصل شده است

جمعه, 17 شهریور 1396

سیاوش ظهیرالدینی نوازندۀ ویلن و ویُلن آلتو و عضو هیئت داوران این دوره از جشنوارۀ موسیقی جوان در مورد کیفیت آثار بخش ویولا و رپرتوار اجرایی این بخش به روابط عمومی جشنواره خبر داد.

 

به گزارش روابط عمومی انجمن موسیقی ایران، سیاوش ظهیرالدینی کیفیت اجراهای بخش ویولا را چنین ارزیابی کرد: امسال رپرتوار تغییر کرده بود و نسبت به سال گذشته سخت‌تر بود. چند قطعه در رپرتوار امسال تا به حال در ایران به اجرا در نیامده بود. خوشبختانه شرکت‌کنندگان امسال علی‌رغم وقت کم، به‌خوبی خودشان را آماده کرده بودند. هر سال تعداد شرکت‌کنندگان افزایش پیدا می‌کند. شرکت‌کنندگان بسیار خوبی بودند. هیئت داوران همگی به این نتیجه رسیدند که امسال پیشرفت خوبی در  بخش ساز ویولا حاصل شده است.

او ادامه داد: گروه سنی ب بهتر ظاهر شدند. تعداد شرکت‌کنندگان نیز در این ردۀ سنی بیشتر هم بود. همینطور شرکت‌کنندگان خوبی در بخش ج داشتیم.

وی در خصوص آموزش در شهرستان‌ها توضیح داد: بخش خصوصی در شهرستان‌ها فعالیت بیشتری دارد. شرکت‌کنندگانی که از شهرستان‌ها آمده بودند، بیشتر رده‌های اول را کسب کردند. رشد بیشتر در بخش‌های خصوصی است، البته شرکت‌کنندگانی که در هنرستان آموزش دیده‌اند هم جایگاه خود را دارند.

 

 

یازدهمین جشنوارۀ ملی موسیقی جوان به دبیری هومان اسعدی، با مشارکت گستردۀ استادان برجستۀ موسیقی کشور، و با حضور ۵۰۰ نوازنده و خوانندۀ جوان توسط انجمن موسیقی ایران، با حمایت معاونت امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و دفتر موسیقی و  همکاری بنیاد رودکی، از ۸ تا ۲۶ شهریور ماه سال جاری در تالار رودکی، و مراسم اختتامیه نیز در ۲۷ شهریور ماه در تالار وحدت، برگزار خواهد شد.

چاپ
>