X
در آستانه سالروز دفاع مقدس

سوییت سمفونی افلاکیان رونمایی می‌شود

سه شنبه, 7 شهریور 1396

سوییت سمفونی «افلاکیان»  به آهنگسازی مسعود پیروی و سمفونی «حماسه و اقتدار» ساختۀ مجید انتظامی، ۲۰ تا ۲۳ شهریور توسط ارکستر فرهنگ و هنر دانشگاه علمی کاربردی واحد ۴۶ در موزۀ انقلاب اسلامی و دفاع مقدس رونمایی و اجرا می‌شود.

‎به گزارش روابط عمومی انجمن موسیقی ایران، مسعود ‎پیروی سازنده سوییت سمفونی «افلاکیان» در خصوص ساخت این اثر گفت: سوییت سمفونی «افلاکیان» را در ۵ موومان با عناوین مارش، یاد یاران (باکلام)، سوگ، مرد عاشق (باکلام) و وصال نوشته‌ام که روایت رفتن، جنگ و برگشتن است. من سعی کردم در نوشتن هر موومان از المان‌های صوتی و موسیقایی استفاده کنم که تداعی‌کنندۀ این سیر باشد.

‎این آهنگساز با اشاره به بخش‌های آوازی این اثر گفت: موومان یاد یاران و مرد عاشق به صورت آوازی است که توسط محمد کرد اجرا خواهد شد.

‎سوسن تقی‌پور، رئیس دانشگاه علمی‌ـ کاربردی واحد ۴۶، نیز در خصوص این اجرا گفت: از آنجایی که همیشه دغدغه‌ام ایجاد کارآفرینی برای دانشجویان بوده، با شناختی که از ظرفیت‌های موزۀ دفاع مقدس پیدا کردم و نیز برگزاری جلسات مشترک با سردار خضراعی رئیس موزۀ انقلاب و دفاع مقدس توانستیم تفاهم‌نامه‌ای را جهت ساخت اثری موسیقایی و اجرای آن توسط ارکستر فرهنگ و هنر دانشگاه منعقد کنیم که به دنبال آن سوییت سمفونی «افلاکیان» که تمامی حقوق معنوی آن متعلق به موزۀ انقلاب و دفاع مقدس است توسط استاد پیروی از استادان دانشگاه علمی کاربری واحد ۴۶ ساخته شد که با ارکستر فرهنگ و هنر دانشگاه به رهبری شهرام توکلی و علی اکبر قربانی به مدت ۴ شب اجرا می‌شود.

‎وی ادامه داد: در کنار اجرای اثر «افلاکیان»، سمفونی «حماسه و اقتدار» استاد مجید انتظامی اجرا خواهد شد.

چاپ
>