X

سمینار تخصصیِ «تکنیک‌های آواز و ساب‌سیستم‌های گفتار»

سه شنبه, 2 آبان 1396

سمینار تخصصیِ «تکنیک‌های آواز و ساب‌سیستم‌های گفتار» (پَنِل تخصصیِ آواز) جمعه ۵ آبان، ساعت ۱۸ در فرهنگسرای ارسباران برگزار می‌شود.

به گزارش روابط عمومی انجمن موسیقی ایران، این نشست با حضور مهندس عارف احسن (کارشناس مجری و مدرس آواز)، دکتر نسیم احمدی (متخصص صوت و گفتار درمانگر)، دکترمسعود کاظمی (فوق تخصص حنجره)، دکتر محمود آخوندزاده بافقی (روان‌شناس)، فربد یدالهی (مدرس و نوازندۀ سازهای کوبه‌ای‌ــ ریتم‌شناسی)، دکتر احمد رضایی (کارشناس شعر و ادبیات فارسی) برگزار می‌شود.

پنل‌های آوازی سال‌هاست در کشورهای پیشرفته در علم صدا و آواز در حال فعالیت و گسترش است. چنانچه روز به روز به استحکامِ شیوۀ آموزشی و توانِ علمی آن در مسیر کاهش آسیب و بهره‌وریِ صوتی و عضله‌شناسی صدا و حافظه ماهیچه‌ایِ آن افزوده می‌شود. با توجه به تحقیقاتی که در این سال‌ها بر روی کیفیت و تولید صوت آوازی انجام شده و دغدغه‌های آموزشِ این گرایش، با تشکیل تیمی از متخصصین موسیقی و آواز، فیزیولوژیک، پزشکی و بُعدِ روانی صدا، تحقیقات و نشست‌هایی در این خصوص تشکیل شد تا مباحث و تکنیک‌های صدا از منظر متخصصین به چالش کشیده شود و با ثبت بهترین نتیجه هنرجویان به عنوان روشی کارآمد و بدون آسیب از آن بهره‌مند شوند.

سیستم تنفس و نقش آن در آواز، حنجره و تولید صوت، تولید گفتار و اثرات آن بر کیفیت صدا، سیستم رزونانس، سیستم نوای گفتار یا آهنگ، آسیب‌شناسی و نگهداری ساب‌سیستم‌های صدا و ارتباط آن با آواز، تکنیک‌های آواز و فنون آوایی، مدیریت استرس و عوامل روانی، اثرات پاسچر و پوزیشن سر و تنه بر صدا (آناتومی استخوانی) ریتم‌شناسی در آواز، ممیزی شعر در آواز از جمله مباحثی است که در این نشست بررسی می‌شود.

حضور در این نشست برای علاقمندان آزاد و پرسش و پاسخ، آواز‌خوانی مدعوین با بررسی کارشناسی بخش دیگر نشست است. علاقه‌مندان برای حضور در این نشست می‌توانند به فرهنگسرای ارسباران مراجعه کنند.

چاپ
>