X

سالن باربیکن لندن میزبان هنرمندان ایرانی خواهد بود

سه شنبه, 21 شهریور 1396

گروه موسیقی «اوج» با نوازندگی مهدی رستمی (سه‌تار)، ادیب رستمی (تمبک) و مایا یوسف (قانون) ۲۹ سپتامبر در سالن باربیکن لندن روی صحنه می‌رود.

به گزارش روابط عمومی انجمن موسیقی ایران، مهدی رستمی، نوازندۀ سه‌تار با اعلام این خبر افزود: ۲۹ سپتامبر به دعوت مرکز هنری باربیکن لندن که یکی از معتبرترین مراکز هنری در دنیاست در قالب جشنوارۀ موسیقی به اجرا خواهیم پرداخت که در قسمت اول کنسرت، گروه موسیقی «اوج» با نوازندگی مایا یوسف (قانون) از کشور سوریه، ادیب رستمی (تمبک) و اینجانب روی صحنه می‌رود. همچنین این گروه ٢٣ سپتامبر در شهر بیرمنگام نیز به اجرای برنامه خواهد پرداخت.

این نوازندۀ سه‌تار افزود: قسمت دوم این کنسرت به اجرای استاد کیهان کلهر و رامبرانت تریو که اخیراً اجراهای بسیار موفقی نیز در ایران داشته‌اند اختصاص دارد که حضور گروه «اوج» در این کنسرت و در کنار این استاد برجستۀ موسیقی ایرانی باعث افتخار و مایۀ دلگرمی ماست.

رستمی دربارۀ قطعاتی که قرار است در این کنسرت اجرا شود گفت: ما نمی‌خواهیم در این کنسرت قطعۀ مشخصی از ساخته‌های خودمان در موسیقی ایران و یا سوریه اجرا کنیم، بلکه هدف دست یافتن به فضایی مشترک و بیان شخصی در آن فضاست، بداهه‌نوازی فصل مشترک بین ما خواهد بود.

این نوازندۀ سه‌تار دربارۀ تشکیل گروه موسیقی «اوج» گفت: از سال‌ها پیش چه در ایران و چه در لندن و دیگر شهرهای انگلستان به همراه ادیب رستمی پروژه‌هایی را آغاز و اجرا کردیم. «انعکاس سکوت» با حضور هنرمند عزیز خانم تارا جاف با ساز چنگ و همین‌طور ادیب رستمی با کمانچه با رپرتواری از ترانه‌های موسیقی مناطق کردنشین ایران و عراق یکی از این پروژه‌هاست که از سال ۲۰۱۳ شروع شده و همچنان اجراهایی را با این گروه داریم، همین‌طور کنسرت‌هایی با اسم «jazzeast» با گیلاد آتزمون، نوازندۀ برجستۀ ساکسیفون و کلارینت در قالب موسیقی جز داشتیم و امسال نیز با  خانم مایا یوسف، نوازندۀ برجستۀ قانون از کشور سوریه که در انگلستان ساکن هستند همکاری خوبی را آغاز کرده‌ایم.

مهدی رستمی دربارۀ دلیل اجرای کنسرت‌های بی‌کلام گفت: علاقۀ شخصی‌ام و نیاز درونیم در بیان موسیقی بیشتر معطوف به موسیقی بی‌کلام است. در چند سال گذشته تلاش‌هایی در قالب ساز و آواز نیز داشته‌ام، اما همیشه سعی کرده‌ام نگاهی ویژه به کنسرت‌های بی‌کلام داشته باشم. در تمامی کنسرت‌ها بخشی را به دونوازی سه‌تار و تمبک با همراهی ادیب عزیز اجرا می‌کنیم.

رستمی در پایان در خصوص برنامه‌های آینده‌اش نیز گفت: شرایط کنسرت در ایران تغییر کرده، ارگان‌های دولتی و خصوصی که وظیفۀ حمایت از موسیقی را دارند توجه ویژۀ خود را معطوف به بخش خاصی از موسیقی کرده‌اند که اجرای ما هیچ ارتباطی با آن بخش ندارد، برای همین انتظاری از این دوستان برای حمایت نیست. در تلاشیم که شرایطی در ایران برای اجرا این برنامه و یا دیگر پروژه‌هامان ایجاد کنیم که بتوانیم با دردسر کمتری به هدف‌مان برسیم.

چاپ
>