X
مراسم رونمایی آلبوم صبح وفا برگزار شد

رضایی: گروه برافشان تا کنون هنرفروشی نکرده است/ خلیلی: چارچوب صبح وفا با مشورت استاد لطفی بسته شد

چهارشنبه, 25 مرداد 1396

مراسم رونمایی آلبوم موسیقی «صبح وفا» عصر دیروز ۲۴ مرداد با حضور هنرمندانی چون سهیل محمودی، مزدا انصاری، فاضل جمشیدی و… در خانه‌ی هنرمندان ایران برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی انجمن موسیقی ایران، غلامرضا رضایی، خواننده این اثر در ابتدا با اشاره به آشنایی خود با گروه «برافشان» گفت: من از سال ۹۳ با این گروه آشنا شدم و به جرأت می‌توانم بگویم این گروه تا لحظه کنونی درگیر صورت نشده‌اند و دنبال سیرت بوده‌اند.

در ادامه هامان خلیلی، آهنگساز اشاره کرد که «صبح وفا» حاصل رفاقت و زحمت یک گروه بوده و برای انتشار این اثر خون دل خورده شده است.

سپس کلیپی پخش شد که تمام اعضای گروه «برافشان» درباره‌ی همکاری خود و حضور خود صحبت کردند. نکته‌ی مشترک در میان صحبت تمام نوازنده‌ها رضایت از حس همدلی و رفاقت موجود در گروه بود. همچنین حفظ موسیقی کلاسیک ایرانی در شرایطی که فضای دیگری بر جامعه تسلط دارد و ادامه خط مشی زنده‌یاد محمدرضا لطفی از دیگر ویژگی‌های مهم همکاری با گروه موسیقی «برافشان» بود که اعضایش به آن اشاره کردند.

در ادامه این کلیپ هامان خلیلی گفت: ما معمولاً آثاری که می‌خواهیم منتشر کنیم را به دفعات به صورت کنسرت اجرا می‌کنیم و بعد آن را ضبط می‌کنیم.

غلامرضا رضایی با اشاره به اینکه اعضای «برافشان» بدون هیچ چشمداشتی در گروه هستند خاطرنشان کرد: در شرایطی که هنر خریداری ندارد و بهای اندکی برایش پرداخت می‌شود، برافشانی‌ها هنرفروشی نکردند و بدون هیچ کمک و اسپانسری راه خود یعنی حفظ موسیقی کلاسیک و اصیل ایرانی را انتخاب کردند.

پس از پخش کلیپ، خواننده و آهنگساز درباره‌ی ویژگی‌های خاص آهنگسازی و چگونگی اجرای آواز آلبوم «صبح وفا» صحبت کردند.

رضایی با اشاره به اینکه برای خواندن یک اثر کیفیت در درجه‌ی اول اهمیت است گفت: اعتقادی به اینکه در عمر هنری‌ام چه تعداد آلبوم منتشرشده داشته باشم ندارم و کیفیت کار برایم مهم است. زمانی که آثار آهنگسازی آقای خلیلی را شنیدن فهمیدم که سرعت آوازم را در این اثر باید بیشتر کنم.

وی درباره‌ی آوازهایی که در آلبوم «صبح وفا» منتشر شده گفت: در این اثر دنبال طراحی نوعى آواز کمترشنیده‌شده بودم. اشعاری از امیرخسرو دهلوی انتخاب شد که به لحاظ عروضی همنشینی سختی با آواز دارد و با دوستان ادیبم مشورت داشتم.

در ادامه هامان خلیلی با اشاره به اینکه آلبوم «صبح وفا» را در شرایط بد روحی ساخته گفت: با مشورت استادم زنده‌یاد محمدرضا لطفی چارچوب‌های اولیه‌ی آلبوم شکل گرفت. همچنین در آن دوره صفحات موسیقی زیادی از موسیقی قدما را گوش می‌دادم و علاقه‌ی خاصی به آثار زنده‌یاد مشکاتیان و شهنازی پیدا کردم و در این اثر از فاصله «همایون رِ» استفاده کردم که خواننده‌ی اثر یعنی آقای رضایی با زیرکی و رعایت متر آوازی ما را همراهی کرد.

پایان‌بخش مراسم رونمایی، اجرای یکی از قطعات آلبوم «صبح وفا» توسط اعضای گروه «برافشان» بود که با استقبال مخاطبان همراه شد.

گفتنی است کنسرت گروه «برافشان» ۱۳ شهریور ساعت ۲۱:۳۰ در تالار وحدت برگزار می‌شود.

چاپ
>