X
در تالار شهید آوینى پردیس هنرهاى زیبا برگزار خواهد شد:

رسیتال فلوت آذین موحد با همراهى پیانو آرپینه ایسرائیلیان

شنبه, 7 اسفند 1395

پردیس هنرهاى زیبا در دانشگاه تهران روز چهارشنبه، ١٨ اسفند ١٣٩۵، میزبان علاقمندان موسیقى کلاسیک با اجرای قطعات متنوعى از رپرتوار فلوت خواهد بود.

به گزارش روابط عمومی انجمن موسیقی ایران، دکتر آذین موحد، دانشیار و عضو هیأت علمى و مدیر فعلى گروه موسیقى هنرهاى زیبا در مورد این برنامه گفت: برگزارى این رسیتال با همراهى آرپینه ایسرائیلیان، استاد مدعو پیانو، در تالار شهید آوینى پردیس هنرهاى زیبا تلاشى است به منظور یادآورى به علاقمندان جدّىِ موسیقى کلاسیک که هنرهاى زیباى دانشگاه تهران به عنوان قدیمی‌ترین و معتبرترین نهاد آموزش عالى هنر در کشور به‌ویژه در حوزه‌ی موسیقى از مراکز فعال در ایران است که در راستاى معرفى معیارهاى آکادمیک در موسیقى تلاش جدى مى‌کند و علاقمندان مى‌توانند براى آشنایى با رویکردهاى آکادمیک در موسیقى و شرکت‌جستن در برنامه‌هاى فرهنگى که استانداردهاى دانشگاهى در موسیقى را مدّ نظر دارد با گروه موسیقى پردیس هنرهاى زیباى دانشگاه تهران تماس حاصل نمایند.

او در مورد اهمیت مقوله‌ی نوازندگی گفت: نوازندگی، عالی‌ترین و پرمسئولیت‌ترین رکن از هنر موسیقی است که به رغم مشکلات متفاوت، جایگاه آن در نظام اجتماعى ایران با هاله‌اى از ابهام روبه‌رو است و این مسئولیت دانشگاه‌ها و آکادمى‌هاى موسیقى است که رابطه‌ی تنگاتنگ این هنر را با اندیشه و تفکر تبیین کنند و بسترهاى مناسب را براى اشاعه‌ی صحیح آن در سطح جامعه مهیا سازند.

موحد ادامه داد: برخلاف تصور جامعه‌ی کنونى که موسیقى را تنها عاملى براى گذران اوقات فراغت مى‌پندارد، برگزارى کنسرت‌هاى جدى در دانشگاه‌ها که با رعایت معیارهاى اصولى و زیربنایى، زوایاى عمیق هنر نوازندگى را به علاقمندان معرفى کند ضرورتى غیرقابل انکار و تأکیدى مهم بر اهمیت عملکرد دانشگاه‌ها در تبیین جایگاه هنر نوازندگى در اجتماع و اثبات این دیدگاه است که این نظام‌هاى دانشگاهى هستند که مى‌باید در تعالى و توسعه‌ی هنر موسیقى در جامعه‌ی معاصر ایران پیشگام باشند.

مدیر فعلى گروه موسیقى هنرهاى زیبا در مورد جزییات این برنامه خاطرنشان کرد: در رسیتال فلوت و پیانو که در روز ١٨ اسفندماه ١٣٩۵ ساعت ٧ بعدازظهر در تالار شهید آوینى پردیس هنرهاى زیبا برگزار خواهد شد مستمعین قطعات متنوعى از رپرتوار فلوت را خواهند شنید. سونات مى‌مینور اثر سکارلاتى، سونات سزار فرانک براى فلوت و پیانو، سوناتین اثر دوتیو آهنگساز شهیر فرانسوى، رومانس‌هاى شومان اپوس ۹۴ و همچنین دو قطعه‌ی مدرن از آهنگسازان فرانسوى که براى اولین‌بار در ایران اجرا مى‌شوند. قطعه‌ی «سؤال‌هاى بى‌پاسخ» اثر تریستان موراى، آهنگساز سپکترال معاصر و قطعه‌ی پنجم از «وردها» اثر آندره ژولیوه که براى فلوت تک نوشته شده‌اند.

گفتنی است علاقمندان می‌توانند براى کسب اطلاعات بیشتر و تهیه بلیت به سایت تیوال مراجعه کنند.

چاپ
>