X
تفاهم‌نامه‌ی مؤسسه‌ی فرهنگی اکو و بنیاد آفرینش‌های هنری نیاوران

دیپلماسی فرهنگی با تکیه بر اشتراکات منطقه‌ی اکو

دوشنبه, 28 تیر 1395

یادداشت تفاهم همکاری‌های مشترک مؤسسه‌ی فرهنگی اکو و بنیاد آفرینش‌های هنری نیاوران با حضور پروفسور افتخار حسین عارف، رئیس مؤسسه‌ی فرهنگی اکو و سیدعباس سجادی، مدیرعامل بنیاد آفرینش‌های هنری نیاوران در فرهنگسرای نیاوران به امضاء رسید.

به گزارش نای، در پی دیدار و مذاکرات مدیران دو مؤسسه‌ی فرهنگی با توجه به زمینه‌های گسترده‌ی همکاری‌های دوجانبه یادداشت تفاهم همکاری‌های مشترک مؤسسه‌ی فرهنگی اکو و بنیاد آفرینش‌های هنری نیاوران به امضاء رسید.

در این یادداشت تفاهم بر ضرورت استفاده از ظرفیت‌های مشترک در حوزه‌ی اکو به منظور توسعه‌ی همکاری‌های دوجانبه‌ی فرهنگی و هنری در حوزه‌های ادبیات، هنرهای تجسمی، موسیقی و هنرهای نمایشی تأکید شده است.

برگزاری نشست‌های مشترک فرهنگی با حضور هنرمندان حوزه‌ی کشورهای اکو، برگزاری همایش‌ها و برنامه‌های مشترک، برگزاری کارگاه‌های آموزشی، ساماندهی و اعزام گروه‌های فرهنگی و هنری، همکاری مشترک در زمینه‌ی چاپ، همچنین ترجمه و انتشار محصولات فرهنگی از جمله مواردی است که در این تفاهم‌نامه پیش‌بینی شده و در قالب همکاری‌های مشترک دوجانبه دنبال خواهد شد.

پروفسور افتخار حسین عارف، رئیس مؤسسه‌ی فرهنگی اکو امضای این تفاهم‌نامه را گام مهمی در راستای گسترش تعاملات دوجانبه ارزیابی کرده و در این خصوص گفت: «ما باید از همه‌ی ظرفیت‌های موجود به منظور گسترش همکاری‌ها و فعالیت‌های تأثیرگذار هنری در حوزه‌ی کشورهای اکو خصوصاً با توجه به اشتراکات فرهنگی استفاده کنیم.

سیدعباس سجادی، مدیرعامل بنیاد آفرینش‌های هنری نیاوران نیز در این خصوص اظهار داشت: «مؤسسه‌ی فرهنگی اکو از ظرفیت‌های بسیار خوبی برخوردار است که می‌توان با تقویت همکاری‌های دوجانبه در مسیر استفاده هدفمند از این ظرفیت‌ها با تکیه بر دیپلماسی فرهنگ و هنر گام برداشت.

وی افزود: بنیاد آفرینش‌های هنری نیاوران به عنوان پایگاه فعالیت‌های فرهنگی معاونت امور هنری در حوزه‌ی بین‌المللی از همه‌ی توان و ظرفیت‌های خود در راستای گسترش تعاملات بین‌المللی استفاده خواهد کرد چرا که معرفی توانمندی‌های فرهنگی و هنری کشور یکی از وظایف مهم ماست و به دنبال تحقق اهداف مورد نظر در این بخش تفاهم‌نامه همکاری مشترک با مؤسسه‌ی اکو را به امضاء رسانده‌ایم. امضای این تفاهم‌نامه مقدمه‌ای برای برگزاری برنامه‌های مشترک فرهنگی خواهد بود که برنامه‌ی رونمایی از ۳۲ عنوان کتاب ادبی دو زبانه در همین چارچوب صورت گرفته است.

گفتنی است یادداشت تفاهم مشترک مؤسسه‌ی فرهنگی اکو و بنیاد آفرینش‌های هنری نیاوران شامل بر ۱۰ بند توسط مدیران این دو مؤسسه‌ی فرهنگی به امضاء رسید و به مدت ۴ سال تا تیرماه سال ۱۳۹۹ معتبر خواهد بود.

چاپ
>