X
با آهنگسازی و خوانندگی عبدالله ساورعلیا

«دمساز»، موسیقی اقوام گلستان، منتشر شد

سه شنبه, 17 مرداد 1396

آلبوم «دمساز» مجموعه‌ای از تصنیف‌های موسیقی سنتی است که بر اساس موسیقی اقوام گلستان با کلامی از شاعران فارسی، آهنگسازی و خوانندگی عبدالله ساورعلیا و تنظیم بهنام ارجمندی تهیه و تولید شده است.

به گزارش روابط عمومی انجمن موسیقی ایران، تولید آلبوم «دمساز» با همت واحد موسیقی حوزه‌ی هنری استان گلستان انجام شده که طی مراسمی روز شنبه ۷ مرداد‌ با حضور استادان، پیشکسوتان و دوستداران فرهنگ و هنر در سینما عصر‌جدید گرگان رونمایی شد.

آلبوم موسیقی «دمساز» با شعرهایی از سعدی، مولوی، نظامی، خواجوی کرمانی و محمدحسین صغیر اصفهانی شامل ۷ قطعه است که به سفارش حوزه‌ی هنری گلستان بر اساس موسیقی اقوام گلستان با آهنگسازی و خوانندگی عبدالله ساورعلیا و تنظیم بهنام ارجمندی با استفاده از سازهای سنتی و اصیل ایرانی بوده است.

از ویژگی‌های بارز این آلبوم می‌توان به استفاده از ساز دوتار با نوازندگی محسن میرزازاده اشاره کرد که از سازهای اصیل ایرانی است و در این آلبوم به عنوان نماد وحدت بین اقوام به کار گرفته شده است.

این آلبوم جزو اولین آثاری است که مرتبط با اقوام گلستان تولید می‌شود و موفق شده است در جشنواره‌ی دو سالانه‌ی تولیدات موسیقی حوزه هنری جزو ۱۰ اثر برتر شناخته شود.

عبدالله ساورعلیا متولد شهر گرگان، عضو کانون خوانندگان و مدرسان خانه موسیقی ایران، موسیقی آوازی را از اساتید شاپور رحیمی، کمال الدین عباسی، زنده‌یاد دکتر حسین عمومی، و ناصر مجرد فرا گرفته است و از سال ۱۳۸۰ در آموزشگاه‌های متعدد در تهران و شهرستان مشغول تدریس آواز است. وی با گروه‌های مختلفی برای اجرای کنسرت در داخل و خارج از کشور و تولید آلبوم‌ و آثار موسیقی در زمینه شعر، آهنگ، نوازندگی و خوانندگی همکاری داشته است. ساور علیا در موسیقی نواحی مطالعه و تحقیق داشته است و اجراهای موسیقی بومی و فولکلور بسیاری را تا به امروز در کارنامه هنری خود دارد.

چاپ
>