X

حسین علیزاده: آموزش یکدست نیست

پنجشنبه, 9 شهریور 1396

حسین علیزاده از داوران بخش تار این دوره از جشنواره در مورد این دوره از جشنواره گفت: نکتۀ مثبت این است که شرکت‌کنندگان از سراسر ایران در جشنواره شرکت می‌کنند و گاهی برگزیدگان از شهرستان‌های دور هستند. این موضوع نشان‌دهندۀ این است که این افراد یا در تهران آموزش دیده‌اند و یا امکانات لازم در شهرستان‌شان وجود داشته است. اغلب نیز امکانات لازم را در شهرستان خود داشته‌اند و شاگردان خوبی تربیت شده‌اند.

وی در مورد وضعیت آموزش در کشور توضیح داد: یک‌دست نبودن آموزش نقطه ضعفی است که به سیستم کلی برنامه‌ریزی فرهنگی و هنری مربوط می‌شود. دانشگاه‌ها، هنرستان‌ها و تمام مراکز آموزشیِ دولتی هیچ یک با هم هماهنگ نیستند. بیشتر سلیقۀ شخصی به جای یک برنامۀ جامع و کامل حاکم است. ارگان‌ها در زمینۀ موسیقی بسیار ناهماهنگ هستند و معیارهای علمی و هنری غالب نیستند. از همین رو آموزش یکدست نیست. اگر چهره و فرد خوبی از میان‌شان پیدا می‌شود به‌خاطر دلسوزی اشخاصی است که در آموزش بدون درنظرگرفتن سلیقۀ شخصی و با اصول کار می‌کنند.

 

یازدهمین جشنوارۀ ملی موسیقی جوان با دبیری هومان اسعدی، با مشارکت گسترده استادان برجستۀ موسیقی کشور، و با حضور ۵۰۰ نوازنده و خوانندۀ جوان توسط انجمن موسیقی ایران، با حمایت دفتر موسیقی، معاونت امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و با همکاری بنیاد رودکی، از ۸ تا ۲۶ شهریور ماه سال جاری در تالار رودکی، و مراسم اختتامیه نیز در ۲۷ شهریور ماه در تالار وحدت، برگزار خواهد شد.

چاپ
>