X

حزان منتشر شد/ روایتی گسترش‌یافته‌تر از آواز دشتی

شنبه, 1 مهر 1396

تازه‌ترین اثر گروه «نقش» با نام «حزان» با آهنگسازی امیر شریفی و خوانندگی مهدی امامی توسط انتشارات ماهور روانۀ بازار نشر شد.

به گزارش روابط عمومی انجمن موسیقی ایران، در دفترچۀ این آلبوم به قلم امیر شریفی می‌خوانیم:

«حزان» به معنای واقعی یک سوییت یا نوبت دستگاهی است؛ روایتی گسترش‌یافته‌تر از آواز دشتی در قیاس با شکل سنتی آن. این اثر که با نیت گسترش صوری و محتوایی یکی از آوازهای مختصر و منقبض موسیقی دستگاهی انجام شده دارای همان رویکردی است که در دو آلبوم قبلی گروه «نقش» با نا‌م‌های «چهارسو» و «برافشان» نیز بر اساس آن عمل کرده‌ایم. این آلبوم حاصل تلاش مشترک من و مهدی امامی است که با نیت سازماندهی اجرای زنده و ضبط این اثر در بهار سال ۹۱ انجام پذیرفت. ضبط قطعات این مجموعه در تابستان و اجرای زندۀ آن در پاییز همان سال به انجام رسید، اما ضبط آوازهای آن به‌واسطۀ تعدد مشکلات و ملاحظات، تا اردیبهشت ۹۵ به تعویق افتاد. حال با گذشت پنج سال از آن روزگار قطعاً سلیقۀ موسیقایی و احوالات درونی و بیرونی ما تغییرات زیادی کرده اما هنوز با تمام وجود دوستش داریم و به مبانی‌اش معتقدیم.»

این دو موسیقیدان که قریب به ده سال از فعالیت مستمرِ مشترکشان می گذرد با دستیابی به رویکرد موسیقایی و سیاقی مشترک، علاوه بر آثار ذکرشده، پروژه‌های متعددی را اجرا و در دست انتشار دارند.

اعضای گروه «نقش» در این اثر عبارتند از: امیر شریفی: سه‌تار و رباب، مهدی امامی: خواننده، احمد مستنبط: تنبک، هوشمند عبادی: نی، بناز بهنام‌نیا: عود، المیرا مردانه: کمانچه و کمانچه آلتو، مرجان مهربان: قانون.

چاپ
>