X

جشنواره تابستانی «شب‌‌های آرتمیس» برگزار می‌شود

چهارشنبه, 1 شهریور 1396

مهرداد غفارزاده، دبیر جشنواره‌ی شب‌های آرتمیس، در نشست خبری این رویداد هنری خبر از برگزاری جشنواره‌ی موسیقی طی بیست شب داد.

به گزارش روابط عمومی انجمن موسیقی ایران، نشست رسانه‌ای جشنواره‌ی تابستانی «شب‌‌های آرتمیس» با حضور مهران فرهادی مدیر اجرایی، مهرداد غفارزاده دبیر جشنواره و امین‌الله امرا مدیر مجتمع «آرتمیس» برگزار شد و برگزارکنندگان در خصوص حضور خوانندگان مختلف موسیقی پاپ، کلاسیک ایرانی و نواحی در جشنواره توضیح دادند.

در ابتدای این نشست فرهادی در خصوص برگزاری این جشنواره گفت: برای اولین بار یک مکان تجاری اقدام به انجام یک رویداد فرهنگی و هنری کرده و می‌خواهد جشنواره‌‌ای را تحت عنوان «شب‌های آرتمیس» برگزار کند که در آن خوانندگان متعدد و به‌نامی حضور خواهند داشت.

وی در ادامه توضیح داد: این برنامه با همکاری نهادهای مختلف از جمله وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار می‌شود و تا پیش از ماه محرم ادامه دارد. مسئولین برگزاری جشنواره پس از اتمام ماه‌های محرم و صفر نیز به دنبال ایجاد تغییراتی در شکل برگزاری جشنواره هستند و این جشنواره را ادامه خواهند داد.

مهران فرهادی در خصوص برگزاری جشنواره بیان کرد: در جشنواره‌ی «شب‌های آرتمیس» برنامه‌های نمایشی هم وجود دارد اما بخش اصلی آن مربوط به برگزاری کنسرت‌ برای خوانندگانی همچون فرزاد فرزین، رضا صادقی، سالار عقیلی، امید جهان، گروه روناک و برخی از خوانندگان معتبر نسل اول موسیقی پاپ از قبیل نیما مسیحا، مانی رهنما، قاسم افشار، حمید حامی، محمدرضا عیوضی و حمید خندان است. خوانندگان نسل اول پاپ که در دهه ۷۰ کارشان را آغاز کردند، اقدامات مهمی در موسیقی کشور انجام داده و آثار خاطره‌انگیزی را خلق کرده‌اند؛ لذا برگزاری کنسرت آن‌ها می‌تواند خبر خوشایندی برای علاقه‌مندان باشد.

فرهادی ادامه داد: در حاشیه‌ی دریاچه‌ی خلیج فارس در چیتگر یک مکان جدید برای اجرای برنامه‌های ما تعبیه شده و کنسرت‌های جشنواره «شب‌های آرتمیس» در ان مکان برگزار می‌شود. فضای برگزاری کنسرت‌های جشنواره فضای باظرفیتی است و امکانات صدابرداری نیز در آن فضا به صورت حرفه‌ای وجود دارد.

فرهادی در خصوص قیمت بلیت‌‌های جشنواره بیان کرد: قیمت بلیت‌های جشنواره معقول خواهد بود. قیمت هر صندلی متفاوت است و صندلی‌ها از ۱۵ هزار تومان تا ۶۰ هزار تومان ارزش‌گذاری شده‌اند. تمام تلاش ما این بود که جشنواره طیف گسترده‌تری از مخاطبان را دربرگیرد و قیمت بلیت‌ها هم معقول باشد.

مهران غفارزاده از کارگردان‌های سینما که دبیر این جشنواره است نیز در خصوص برگزاری جشنواره «شب‌های آرتمیس» توضیح داد: یکی از دلایل برگزاری جشنواره وجود منطقه‌ی جغرافیایی جدیدی چون دریاچه خلیج فارس در شهر تهران است که این رویداد می‌تواند معرف خوبی برای این منطقه‌ی ساحلی باشد. اگر تصاویر هوایی این منطقه را ببینید متوجه می‌شوید که شکل دریاچه در قالب نقشه ایران طراحی شده و سه جزیره‌ای که در این مکان ساخته شده به نوعی سمبل سه‌ی جزیره معروف خلیج فارس است که همه‌ی این‌ها می‌تواند بهانه‌ی خوبی برای برگزاری یک رویداد فرهنگی باشد.

دبیر جشنواره درباره‌ی برگزاری این جشنواره در فصل تابستان گفت: برگزاری جشنواره در تابستان باعث می‌شود مشکلاتی از جمله بارش باران وجود نداشته باشد. مجوزهای برگزاری جشنواره‌ی «شب‌های آرتمیس» به سختی اخذ شده و این جشنواره سعی دارد طوری عمل کند که بعدها چیزی از آن در خاطرها باقی بماند.

در پایان این نشست امین‌الله امرا مدیریت مجتمع «آرتمیس» نیز جشنواره‌ی «شب‌های آرتمیس» را در پی تداوم فعالیت‌های فروهنگی پروژه صنعتی «آرتمیس» دانست و تأکید کرد: این پروژه در راستای الگوی اقتصاد مقاومتی است و به‌زودی با برنامه‌های فرهنگی دیگری در زمینه‌ی سالن‌های سینما و سالن‌های برگزاری کنسرت به روند فرهنگی خود ادامه می‌دهد تا به شکل کامل‌تری برسد. برنامه‌های بعدی ما در این زمینه اطلاع‌رسانی خواهد شد.

چاپ
>