X

جایزه‌ی بین‌المللی پیانوی باربد در شیراز برگزار می‌شود

سه شنبه, 26 مرداد 1395

نخستین دوره‌ی جایزه‌ی بین‌المللی پیانوی باربد، ٢٢ تا ٢۴ دی ١٣٩۵، توسط انجمن شیراز فیلارمونیا، با حمایت گالری و کارخانه‌ی پیانوی باربد و همکاری مؤسسه‌ی فرهنگی‌ـ هنری شهر آفتاب و کنسرواتوار شهر پاریس در شیراز برگزار می‌شود.

به گزارش نای، «جایزه‌ی بین‌المللی پیانوی باربد» به صورت مسابقه در دو گروه سنی «الف» و «ب» ویژه‌ی ۱۱ تا ۱۸ سال و ۱۸ تا ۳۵ سال برای نخستین بار در ایران، به همت بخش خصوصی و با مدیریت هنرى لیلا رمضان، پیانیست ایرانی مقیم سوییس و آرش اسماعیلى، مدیر هنری انجمن شیراز فیلارمونیا برگزار خواهد شد.

به گفته‌ی آرش اسماعیلی، هدف از این رقابت علاوه بر انگیزه‏بخشی و ایجاد فضای رقابت و ارائه‌ی توانایی‌های پیانیست‏های جوان و نوجوان، فراهم‌کردن فرصتی برای ارتقاء سطح آموزش و تحصیل پیانیست‏های مستعد کشور‏مان در مؤسسات و کنسرواتوارهای درجه‌ی یک جهان است. از این رو در نخستین دوره‌ی جایزه پیانوی باربد، از حضور پیانیست برجسته‌ی فرانسوی، کریستوف بوکوجیان، به عنوان دبیر شورای بازبینی و مدرس مسترکلاس‌های ایران و فرانسه بهره می‏برد.

در جوایز اولین دوره‌ی این مسابقه علاوه بر ضبط و انتشار رسمی فیلم اجرای نهایی برندگان و دو جلسه مسترکلاس در شیراز، ١۰ روز مسترکلاس با کریستوف بوکوجیان در فرانسه برای ٢ نفر نیز تدارک دیده شده است.

فراخوان این جایزه بر روی سایت مسابقه به آدرسhttp://www.barbadpianoprize.com  منتشر شده است و علاقمندان می‏توانند با مراجعه به آدرس فوق نسبت به ارسال مدارک تا ۲۵ آبان اقدام کنند.

چاپ
>