X
با حضور علیرضا میرعلی‌نقی، پویان آزاده، بهرنگ آزاده و...

بازسازی یک کنسرت قدیمی توسط عکاس ایرانی

شنبه, 29 خرداد 1395

به گزارش نای، آزاده اخلاقی، عکاس و کارگردان ایرانی، در مورد این پروژه‌ی عکاسی گفت: «این پروژه، بازسازی کنسرتی است که در جشن نصرت ملی در سال ۱۲۸۸ در خانه‌ی ظهیرالدوله برگزار شده و جزو اولین کنسرت تاریخ ایران محسوب می‌شود. در این پروژه جناب پویان آزاده نقش پیانیست قدیمی ایران، مشیرهمایون شهردار و بهرنگ آزاده نقش تقی دانشور نوازنده‌ی ویُلن را برعهده دارد. در این پروژه سعی کردم با حداکثر شبیه‌سازی، فضای آن دوره را بازسازی کنم.»

به گفته‌ی مرحوم خالقی یکی از نخستین بانیان کنسرت در ایران علی‌خان قاجار ملقب به ظهیرالدوله، مؤسس انجمن اخوت، بود. ظهیرالدوله در منزل خویش و باغ‌های شمال تهران جشن‌هایی برگزار می‌کرد که در این جشن‌ها کنسرت نیز برگزار می‌شد و ریاست ارکسترهای انجمن اخوت را درویش‌خان برعهده داشت.

کارشناس موسیقی برنامه سیدعلیرضا میرعلینقی، گریمور این پروژه علی عابدینی و کارگردانی عکس برعهده‌ی محمود کلاری و محل ضبط این پروژه کاخ گلستان تهران است.

آزاده اخلاقی متولد ۱۳۵۷، عکاس، و کارگردان، فارغ‌التحصیل دانشگاه آر.ام.آی.تی ملبورن استرالیا است. او در پروژه‌ی «به روایت یک شاهد عینی» صحنه مرگ اشخاصی چون فروغ فرخزاد، میرزاده عشقی، کلنل محمدتقی پسیان، محمد مصدق، و… به تصویر کشیده که از صحنه‌ی مرگ آنها هیچ گونه تصویری ثبت نشده است. اخلاقی نمایشگاه‌های مختلفی در ایران، ترکیه و استرالیا برگزار کرده است.

پویان آزاده علیرضا میرعلینقی  بهرنگ آزاده (1)

چاپ
>