X

اولین مستر کلاس ارکستر جوانان جهان برگزار شد

پنجشنبه, 14 مرداد 1395

اولین مستر کلاس ارکستر جوانان جهان  با مشارکت بنیاد رودکی عصر چهارشنبه، ۱۳ مرداد با حضور نوازندگان این ارکستر برگزار شد.

به گزارش نای، این جلسه با حضور تمامی نوازندگان ارکستر جوانان جهان در طبقه‌ی ششم بنیاد رودکی برگزار شد و دکتر هومان اسعدی، پژوهشگر و مدرس موسیقی، درباره‌ی تئوری موسیقی، دستگاه‌ها، آواز وغیره آموزش‌های ابتدایی را ارائه کرد.

در این کلاس ۲ ساعته درباره‌ی پیشینه‌ی آواز و آواز در دستگاه‌های مختلف، اصول و تئوری اولیه‌ی موسیقی، ردیف‌ها و غیره موضوعات قابل بحث در این کلاس آموزشی بود.

دکتر اسعدی برای فهم هرچه بیشتر موضوعات در مباحث آواز و دستگاه‌های موسیقی قطعاتی از استاد محمدرضا شجریان، تارنوازی استاد حسین علیزاده، سه‌تارنوازی استاد داریوش طلایی وغیره را به‌صورت صوتی برای حضار پلی کرد.

همچنین دومین مسترکلاس این نوازندگان فردا پنجشنبه ۱۴ مرداد که شامل کارگاه هنر آواز ایرانی است توسط استاد الیاس اتابکی انجام خواهد شد. ضمن آنکه مجتبی عسگری خواننده‌ی مدعو این کلاس خواهد بود.

ارکستر سمفونیک تهران قرار است پروژه‌ی مشترکی را با ایتالیا با عنوان «صدای ایتالیا برای ایران» برگزار کند. این ارکستر با همکاری ارکستر جوانان جهان برگزار می‌شود و از ۲۰ تا ۲۲ مرداد طی سه شب متوالی با سه رهبر مختلف در تالار وحدت به روی صحنه خواهد رفت. نصیر حیدریان یکی از سه رهبری است که قرار است در این سه روز به روی صحنه بروند.

IMG_5289

چاپ
>